دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1396 - 11:03
پزشکیان در گفت‌وگو با آنا:

انتظار مجلس اجرای برنامه ششم است/ دولت راهی جز ابقای قاضی‌زاده هاشمی ندارد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر وزرا برنامه‌های خود را در چارچوب قانون تنظیم کنند و دولت هم در چارچوب قانون از وزرا تعهد بگیرد، بهتر و سریعتر می‌توانیم برنامه‌ها را محقق کنیم.
کد خبر : 200745

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، درباره انتظارت مجلس از دولت جدید اظهار کرد: انتظار ما عمل به چارچوب قانون، اجرای برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی نظام است و قرار نیست حرف جدیدی بزنیم چرا که اگر قانون را اجرا کنیم و در چارچوب قانون و سیاست‌های کلی عمل کنیم وحدت، هماهنگی و همدلی در کشور به وجود می‌آید و کار پیش می‌رود.


نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه انتظار ما از دولت و مجلس حرکت در چارچوب قانون است، افزود: مشکل زمانی به‌وجود می‌آید که دولت یا نمایندگان مجلس به قانون پایبند نیستند یا فراتر از قانون عمل می‌کنند و گرفتاری‌ها از اینجا آغاز می‌شود.


وی درباره تغییر نیمی از افراد کابینه در دولت دوزادهم گفت: من معتقد به تغییر افراد نیستم بلکه معتقدم که نگاه‌ها باید تغییر کند. افراد کابینه پس از چهار سال حضور در بدنه هیات دولت و وزراتخانه تجربه کافی را کسب کردند و اگر این افراد تغییر کنند و نفرات جدید به کابینه اضافه شود، تا وزرا و معاونان جدید به حوزه کاری خود اشراف پیدا کنند و بخواهند معاونان، روسای اداره و مدیران را عوض کنند و برای وزارتخانه خود برنامه بنویسد دوره چهار ساله آنها تمام شده است.


نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزرای کنونی پس از چهار سال حضور در کابینه در جایگاه خود تجربه کسب کرده‌اند، اگر وزرا برنامه‌های خود را در چارچوب قانون تنظیم کنند و دولت هم در چارچوب قانون از وزرا تعهد بگیرد، بهتر و سریعتر می‌توانیم برنامه‌ها را محقق کنیم اما متاسفانه ما 38 سال است که در حال تغییر مدیران هستیم و همه هم انتظار دارند که تغییر افراد کارها درست شود اما این کار با تغییر افراد شدنی نیست چرا که کسانی‌که در مسئولیت قرار می‌گیرند با گذشت زمان مهارت، علم و آگاهی پیدا می‌کنند و بعد از آنکه به کارشان شناخت پیدا می‌کنند جابه جا می‌شوند.


پزشکیان تاکید کرد: هنر این است که افرادی را که در راه هستند را آموزش بدهیم، با اهداف نظام هماهنگ کنیم و اجازه بدهیم در کارشان اشتباه کنند و بعد کمک کنیم که از اشتباهشان برگردند و راه درست را بروند.


وزیر بهداشت دولت اصلاحات درباره ابقای قاضی‌زاده هاشمی در وزارت بهداشت گفت: دولت جز این کار راه دیگری ندارد چرا که مسیری که در وزارت بهداشت آغاز شده است و مشکلاتی که اکنون این وزارتخانه با آن مواجه است ایجاب می‌کند خود ایشان که با این مشکلات درگیر هستند با آن کنار بیایند و راه‌حل ارائه کنند. اگر فرد جدیدی وزیر بهداشت شود در مواجهه با مشکلات می‌گوید وزیر قبلی این کار را کرده است و از زیربار مسئولیت شانه خالی می‌کند و او هم بر اساس برنامه‌های خود کار دیگری را شروع می‌کند. ما از ابتدای انقلاب تا کنون مسئولان قبلی را نقد می‌کنیم و مشکلات به گردن قبلی‌ها می‌اندازیم.


پزشکیان درباره زمان ارائه لیست وزرای پیشنهادی دولت دوزادهم به مجلس گفت: بر اساس رایزنی‌های انجام شده به احتمال قوی اعضای کابینه در اولین جلسه علنی مجلس یعنی سه‌شنبه 17 مرداد به مجلس معرفی می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته