دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بررسی همکاری بانک‌های ایرانی با بانک صحار عمان

قائم مقام مدیر عامل بانک صحار عمان و مدیران عامل دو بانک خصوصی ایرانی در نشستی با حضور رئیس اتاق مشترک ایران و عمان، راه‌های همکاری بانکی دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.
کد خبر : 200736

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران،‌ در نشست رئیس اتاق مشترک ایران و عمان و مقامات بانکی دو کشور، محسن ضرابی، رئیس اتاق مشترک ایران و عمان گفت: عمان با سرمایه‌گذاری‌های عظیم و ثبات اقتصادی و رتبه کسب‌و‌کار مناسب و تورم زیر 3 درصد، فرصت طلایی برای تجار و بازرگانان و سرمایه گذاران ایرانی فراهم آورده‌اند.


رئیس اتاق مشترک ایران و عمان با اشاره به حصول توافق صدور ویزای یک بار ورود با معرفی اتاق مشترک که 2 سال پیش به سرانجام رسید، گفت: اکنون با رایزنی سفیر ایران در عمان و موافقت دولت این کشور، کار برای صدور ویزا به‌صورت الکترونیکی تسهیل شده و در آینده نزدیک چگونگی این کار بررسی خواهد شد.


او در خصوص افزایش سطح مبادلات تجاری ایران و عمان در سال‌های اخیر تصریح کرد: در حالی که در سال 92 ما فقط 148 میلیون دلار صادرات به عمان داشتیم بعد از ایجاد اتاق مشترک در این سال، سال 95 این میزان به 580 میلیون دلار و کل حجم مبادلات به صورت مستقیم و غیر مستقیم به بالغ بر یک میلیارد دلار رسید.


به گفته این فعال اقتصادی، بر اساس برنامه‌ریزی بین دو کشور امید است در سال 2017 کل حجم مبادلات تجاری ایران و عمان به دو میلیارد دلار برسد .


رئیس اتاق مشترک ایران و عمان روند پله‌پله‌ای تسهیل سرمایه‌گذاری و همکاری با منطقه آزاد صحار را از دیگر اقدامات انجام شده توسط این مجموعه عنوان کرد و افزود: هفته گذشته توافق کردیم مجوز ثبت شرکت بازرگانی برای تجار ایرانی میسر شود و بر این اساس دیگر نیازی برای ورود کالا به عمان هم وجود ندارد و افراد می‌توانند با ثبت شرکت و اجاره دفتر در منطقه آزاد صحار عمان کار تجاری انجام دهند.


ضرابی اظهار کرد: منطقه آزاد صحار برای سرمایه گذاران و تجار ایرانی تسهیلات ویژه و خاصی در نظر گرفته و شرکت‌های ایرانی با سرمایه 100 درصد می‌توانند به مراجعه به one stop shop منطقه آزاد صحار ظرف مدت کوتاهی ثبت شرکت خود را انجام دهند و اقامت خود را دریافت کنند.


او همچنین پیگیری برای توسعه خطوط کشتیرانی از بندر صحار به بنادر دیگر و امضای تفاهم‌نامه با صندوق ضمانت صادرات و منطقه آزاد چابهار ایران را از جمله اقدامات انجام شده اتاق مشترک اعلام کرد و گفت: بندر صحار با همکاری کشورهای آمریکای لاتین و آفریقای جنوبی به‌دنبال هاب مواد غذایی به‌خصوص میوه و سبزیجات است که با رایزنی‌های انجام شده توافق شد تا ما هم در این بحث سهیم شده و با توجه به اختلاف فصل می‌توان در این زمینه بازار خوبی را برای کشور ایجاد کرد.


ضرابی با اشاره به اینکه تمام ماموریت‌های تجار و سرمایه‌گذاران منوط به ارتباط موثر و مطمئن بین بانک‌هاست، گفت: بانک صحار بعد از بانک مسقط که در ایران دفتر نمایندگی ایجاد کرده و از 8 ماه پیش برای ارتباط با بانک‌های ایرانی مذاکرات خود را آغاز و توافقات خوبی با برخی بانک‌های ایرانی داشته است.


به گفته او، بانک صحار عمان رابطه کارگزاری خود را با بانک‌های خاورمیانه، سامان، پارسیان و سینا برقرار کرده و دو بانک کارآفرین و پاسارگاد هم به این مجموعه اضافه خواهند شد و بانکهای ملت، اقتصاد نوین، تجارت، ملی، رفاه، صنعت و معدن و توسعه صادرات هم در حال افتتاح حساب هستند.


در ادامه این نشست قائم مقام مدیر عامل بانک صحار از پیگیری رئیس اتاق مشترک که ایران و عمان برای برقراری ارتباط بانک صحار با بانکهای ایرانی تشکر کرد و گفت: بانک جهانی از عمان به‌عنوان یک قدرت نوظهور در اقتصاد یاد می‌کند و این مرهون برنامه‌ریزی اصولی و فراهم شدن زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این کشور است.


او با اشاره به عمر 10 ساله بانک صحار در عمان گفت: در همین مدت کوتاه موفق به ایجاد 30 شعبه بانک به علاوه 2 بانک اسلامی با 700 کارمند شده‌ایم.


قائم مقام مدیر عامل بانک صحار با تشریح مزیت سرمایه‌گذاری در عمان، این کشور را در زمینه سرمایه‌گذاری خاص و ویژه اعلام کرد و گفت: یکی از را‌ه‌های ارتباطی و اطلاع از شرایط بانک صحار ارتباط تجار و بازرگانان با اتاق مشترک ایران و عمان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب