دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1396 - 08:57

بهسازی بمب افکن‌های روسی

روسیه همزمان با بالا گرفتن تنش با آمریکا و همپیمانانش، بهسازی و نوسازی بمب افکن‌های هسته ای خود را در اولویت قرار داده است.
کد خبر : 200724

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری تاس، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفته است تلاش برای افزایش عمر مفید بمب افکن های استراتژیک (Tu-160) و (Tu-95MS) و بالابردن کارایی جنگی آنها در لیست اولویت‌های وزارت دفاع روسیه است. وزیر دفاع روسیه در کنفرانس خبری دیروز خود گفت: «این هواپیماها بخش مهمی از پتانسیل هسته‌ای کشور هستند.» او افزود که این هواپیماها به طور منظم تحت برنامه انهدام هسته‌ای روسیه بر فراز اقیانوس اطلس، دریای سیاه و همچنین مناطق شرقی کشور، در حال پرواز هستند.


هم اکنون شرکت توپولف، کار مدرنیزه کردن این هواپیماها را به طور مشترک همراه با شماری از شرکت‌های صنعتی روسیه، به عهده گرفته است. بمب افکن‌های (Tu-160) که در دوره شوروی سابق ساخته شدند، به موشک‌های کروزی مسلح هستند که می­توانند کلاهک‌های هسته‌ای حمل کنند. هواپیماهای (Tu-160) و (Tu-95MS) بخشی از نیروهای هسته‌ای استراتژیک روسیه را تشکیل می‌دهند. سامانه‌های موشکی زمینی و زیردریایی‌های هسته‌ای، بخش دیگری از نیروهای هسته‌ای استراتژیک این کشور هستند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته