دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1396 - 17:45

سفارت ایران در کویت هرگونه ارتباط با متهمان باند«العبدلی» را تکذیب کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران اخبار منتشره در برخی رسانه‌های کویت را درباره ارتباط تهران با مخفی شدن متهمان فراری باند «العبدلی» تکذیب کرد.
کد خبر : 200663

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت در بیانیه‌ای با رد اخبار برخی رسانه‌های کویت درباره هرگونه ارتباط تهران با مخفی شدن متهمان فراری باند العبدلی این اخبار را «ادعاهای باطل و شایعات کذب» خواند.


سفارت ایران در کویت همچنین تاکید کرد که از مسیر وزارت امور خارجه این کشور تصمیمات لازم را درباره این ادعاها اتخاذ خواهد کرد.


طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، پیشتر نیز سفارت ایران در کویت خبر منتشر شده در یکی از روزنامه‌های محلی کویت را درباره استفاده متهمان باند العبدلی از گذرنامه‌های دیپلماتیک ایرانی تکذیب کرده بود.


رسانه‌های محلی کویت به‌نقل از برخی منابع مدعی شدند که متهمان باند العبدلی با گذرنامه‌های دیپلماتیک صادره از سفارت ایران، کویت را ترک کرده‌اند و تعدادی از آن‌ها نیز در داخل سفارت ایران مخفی شده‌اند.


پنج‌شنبه گذشته نیز نیروهای امنیتی کویت بازرسی‌های گسترده‌ای در چندین منطقه در جست‌وجوی متهمان فراری انجام دادند.


22 مرداد سال 1394 کویت اعلام کرد یک گروهک را به همراه مقادیر زیادی اسلحه و مهمات در منطقه «العبدلی» این کشور بازداشت کرده و از آن زمان موج اتهامات علیه ایران و حزب‌الله در این رابطه آغاز شد.


برخی مقام‌های کویتی و رسانه‌‌های این کشور مدعی شدند گروهک مذکور با ایران و حزب‌الله ارتباط داشته‌ است، اتهامی که هم ایران و هم حزب‌الله بارها آن را رد کرده‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته