دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1396 - 07:36
رئیس مجلس کره جنوبی:

کره جنوبی علاقه‌مندبه شرکت درپروژه‌های برنامه ششم توسعه ایران است

رئیس مجلس کره جنوبی گفت: کره جنوبی علاقه مند به مشارکت در محورها و پروژه های سرمایه گذاری مرتبط با برنامه ششم توسعه ایران است.
کد خبر : 200610

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، علی لاریجانی جمعه شب (13 مرداد) در کنفرانس مشترک خبری با چانگ سی کیون رئیس مجلس کره جنوبی گفت: هیات پارلمانی کره جنوبی به ریاست آقای «سی کیون» با هدف انجام مذاکرات و گفت‌وگوهای دوجانبه و حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور به تهران سفر کرد، در اینجا باید از ایشان برای سفر به ایران تشکر کنم.


رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه گفت‌‌وگوهای خوبی در رابطه با روابط پارلمانی دو کشور ایران و کره جنوبی و همچنین توسعه روابط اقتصادی دو کشور صورت گرفت. البته در سفری که اخیراً به این کشور برای شرکت در اجلاس اوراسیا داشتم، مباحث و گفت‌وگوهای خوبی در زمینه همکاری‌های دوجانبه دو کشور صورت گرفت و اولویت‌های ما برای سرمایه‌گذاری کره در ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


وی ادامه داد: در اینجا باید از رئیس مجلس کره جنوبی بخاطر پیگیری و پیشبرد مسائل مطرح شده فیمابین تشکر کنم و هم‌اکنون در موقعیت بهتری برای سرمایه‌گذاری هستیم، از این رو زمینه‌های لازم برای همکاری‌های بانکی و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد در حال فراهم شدن است.


لاریجانی افزود: ایران علاقه‌مند به تسریع در پیشبرد همکاری با کشور کره جنوبی در بخش‌های اولویت‌‌دار به ویژه در زمینه انرژی، حمل‌ونقل، محیط زیست و تکنولوژی‌های نو است. در اینجا باید از سفر رئیس مجلس کره جنوبی و هیات همراه به ایران تشکر کنم و امیدوارم این همکاری‌های پارلمانی زمینه بهتری را برای گسترش روابط ملت‌ها و دولت‌های این دو کشور فراهم کند.


کره جنوبی علاقه‌مند به شرکت در پروژه‌های سرمایه گذاری برنامه ششم توسعه ایران است


در ادامه این نشست خبری رئیس مجلس کره جنوبی گفت: هیات پارلمانی کره جنوبی به دعوت لاریجانی رئیس جلس شورای اسلامی برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور به تهران سفر کرده است.


چانگ سی کیون ادامه داد: ماه گذشته در حاشیه دومین کنفرانس مجالس اوراسیا مذاکرات خوبی با لاریجانی در رابطه با همکاری‌های دوجانبه ایران و کره جنوبی صورت گرفت و امروز نیز این مسائل مورد بحث و بررسی و پیگیری قرار گرفت.


وی با بیان اینکه کره جنوبی علاقه‌مند به مشارکت در محورها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با برنامه ششم توسعه ایران است، گفت: خوشبختانه در سال‌های گذشته در زمینه‌های مختلف به ویژه حوزه انرژی و ساخت و ساز همکاری‌های خوبی میان دو کشور انجام شده و ما به دنبال توسعه ارتباطات و همکاری‌ها در حوزه فناوری اطلاعات یا ICT هستیم.


رئیس مجلس کره جنوبی ادامه داد: یکی از مسائل کنونی در رابطه با توسعه همکاری‌های دوجانبه ایران و کره جنوبی موضوعات بانکی است. خوشبختانه پیشرفت‌های خوبی در موضوعات و مباحث مطرح شده در یک ماه اخیر صورت گرفته است و باید تلاش شود تا مشکلات باقیمانده در این حوزه حل شود.


وی با بیان اینکه دولت جدید کره جنوبی معتقد به گسترش همکاری‌های مشترک و دوجانبه با ایران است، گفت: برای توسعه همکاری‌ها میان ایران و کره جنوبی، دولت‌ها و پارلمان‌های دو کشور باید نقش مهمی ایفا کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته