دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1396 - 13:14
لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس قبرس؛

تصویب موافقتنامه «اجتناب از اخذ مالیات مضاعف» مشوق خوبی برای تجار ایران و قبرس خواهد بود

رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به لزوم تشویق تجار به افزایش سطح روابط تجاری گفت: تصویب موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف می‌تواند مشوق خوبی برای تجار هر دو کشور باشد.
کد خبر : 200601

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، علی لاریجانی صبح امروز (شنبه، 14 مردادماه) در دیدار با دمیتریس سیلوریس رئیس مجلس قبرس گفت: تاسیس اتاق بازرگانی ایران و قبرس در نیکوزیا قدم مثبتی برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور بوده است و این موضوع باعث تقویت انگیزه و شناخت تجار دو کشور از یکدیگر شد.


رئیس قوه مقننه در ادامه بر تصویب موافقتنامه استرداد مجرمین که قبلا در خصوص آن مذاکراتی صورت گرفته تاکید کرد.


وی ادامه داد: مبارزه با تروریست ها عزم جدی می خواهد زیرا برخی کشورها که به آن ها کمک می کنند، در فکر استفاده ابزاری از تروریست ها هستند و همین مسئله سرکوبی آنان را به تاخیر می اندازد.


لاریجانی خاطرنشان کرد: ما به درخواست عراق و سوریه به آن ها در رفع تروریست کمک کردیم.


تجار ایرانی و قبرسی باید نسبت به ظرفیت‌های یکدیگر شناخت پیدا کنند


رئیس مجلس قبرس نیز گفت: این دومین سفر من به ایران است و از این بابت بسیار خرسندم و در فاصله میان دو سفرم تلاش های زیادی برای ارتقاء سطح روابط اقتصادی، تجاری و پارلمانی انجام داده‌ام.


دمیتریس سیلوریس افزود: تجار ایرانی و قبرسی باید نسبت به ظرفیت‌های یکدیگر شناخت پیدا کنند تا بتوانند زمینه‌های همکاری را فراهم کنند.


وی با انتقاد از عملیات تروریستی در پارلمان ایران و سایر کشورها خاطرنشان کرد: ما هرگونه عملیات تروریستی را محکوم می‌کنیم و امیدواریم که صلح و آرامش در جهان برقرار شود و قطعا اتحادیه اروپا در این میان نقش به سزایی باید ایفا کند.


رئیس مجلس قبرس با اشاره به علاقه‌مندی تجار قبرس به افزایش سطح روابط تجاری با ایران اظهار کرد: سفرای دو کشور باید زمینه جلسات و ارتباط میان تجار را فراهم کنند و به سهم خود این کار را انجام خواهد داد.


انتهای پیام/

برچسب ها: علی لاریجانی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب