استقبال مردم از رسانههای واقعبین و بیطرف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حسین فرخنده در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریهای استان خراسان شمالی در محل پارک شهربازی اظهار کرد: «این جشنواره فضای مناسبی برای هم افزایی و معرفی بهتر خبرگزاریها و مطبوعات استانی است، رسالت رسانهها آگاهی بخشی است و هر رسانهای بر اساس فکر و اندیشه و آگاهی بخشی راه اندازی شود موفق خواهد شد.»
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی بیان کرد: «به طور کلی مردم جامعه از رسانههایی که تحلیل خوبی ارائه میدهند و واقع بینانه و بیطرفانه اخبار را میرسانند، استقبال میکنند.»
فرخنده با تاکید بر ایجاد نشاط در جامعه در مورد رسانه های دانشگاه آزاد افزود: «وظیفه اول رسانهها اطلاع رسانی درست و آگاهی دادن است و هرچه سطح آگاهی افزایش یابد نشاط و سرزندگی بیشتر میشود و از آنجایی که مبنای کار خبرنگاران خبرگزاریهای آنا، ایسکانیوز و روزنامه فرهیختگان آگاهی بخشی و توسعه استان است قطعا در دل مردم جا باز میکنند.»
مسئول خبرگزاری ایسنا در خراسان شمالی در حاشیه نمایشگاه در گفتوگو با خبرنگار آنا درباره رسانههای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: «دو خبرگزاری آنا و ایسکانیوز از قدیم شناخته شده هستند و دو خبرگزاری مورد وثوق بوده که اخبار تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی را منعکس میکنند.»
الهام آزادزاده با توجه به خاص بودن مخاطبان رسانههای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «با توجه به اینکه اخبار این خبرگزاریها و روزنامه فرهیختگان بیشتر در حوزه دانشگاه آزاد اسلامی است عامه مردم شناخت کمی از آن دارند و بیشتر مخاطبان آن قشر دانشجو است آن هم از نوع آزاد.»
مدیر مسئول داخلی سیاحت شرق در گفتوگو با آنا درباره رسانههای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: «خبرگزاریهای دانشگاه آزاد یکی از فعالترین و موفقترین خبرگزاریها هستند که اخبار را به روز و حتی میتوان گفت به ثانیه بارگذاری میکنند و جزو معتبرترین خبرگزاریها هستند که معمولا مرجع قرار میگیرند.»
سید احسان سیدیزاده در پاسخ به این سوال که برای جا باز کردن رسانههای دانشگاه آزاد اسلامی در بین مردم چه باید کرد گفت: «بیتعارف رسانههای دانشگاه آزاد اسلامی در بین عامه مردم کمتر شناخته شدهاند و برای معرفی آن خبرنگاران باید در بین مسئولان و مردم رفته و گزارشهای کیفی تهیه کنند.»
مدیر مسئول خبرگزاری فارس در خراسان شمالی نیز در گفتگو با خبرنگار آنا نظرش را درباره رسانههای دانشگاه آزاد اسلامی اینگونه بیان کرد: «رسانههای دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل گستردگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی رساله سنگینی دارند چراکه در ارائه صحیح و دقیق اخبار واحدها بدون شبهه باید کوشا باشند و مطالبات دانشگاهی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را به خوبی پاسخ دهند.»
میلاد حسینپور با توجه به گستردگی کار در رسانههای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: «خبرگزاریهای آنا و ایسکانیوز و روزنامه فرهیختگان باید بتوانند توانمندیها، سیر صعودی و پیشرفتهای دانشگاه آزاد اسلامی را به نیکی به تصویر بکشند و به جامعه معرفی کنند.»
وی در پاسخ به این سوال که رسانههای دانشگاه آزاد اسلامی در استان خراسان شمالی تا چه حدی شناخته شدهاند گفت: «این رسانهها در استان ما شناخت خیلی کمی دارند با اینکه استان خراسان شمالی دارای سه واحد دانشگاه آزاد اسلامی است به اندازهای که باید نتوانسته در شناساندن رسانههایش به عموم مردم موفق باشد.»
حسین پور درباره نحوه معرفی شدن بیشتر رسانههای دانشگاه آزاد اسلامی به عموم مردم جامعه افزود: این رسانه با ارائه گزارش درست و معرفی هر واحد دانشگاهی بطور جزئی به دانشجویان میتواند آنها و خانوادههایشان را به خبرگزاریها وابسته کنند و به این ترتیب شناخت و بازدید از آنها بیشتر میشود و این مهم محقق نمییابد مگر با کار کارشناسانه و به کارگیری خبرنگار خبره.»
سرپرست خبرگزاری مهر در این استان هم با بیان نظر موافق با خبرگزاری فارس اظهار کرد: «خبرگزاری آنا و ایسکانیوز خبرگزاریهای کم بازدیدی هستند و شناخت از آنها کم است.»
الهام یزدان پناه افزود: «برای معروف شدن یک خبرگزاری نیاز به خبرنگار خوب است چراکه خبرنگار سرمایه هر خبرگزاریست. راه دیگر فعال بودن روابط عمومیهای دانشگاه آزاد اسلامی و ایجاد ارتباط روابط عمومیها با مسئولان استان و سایر خبرگزاری هاست.»
گزارش: مریم ریحانی
انتهای پیام/