دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1396 - 10:48

عذرخواهی آلمان از نامیبیا به خاطر نسل‌کشی

پیشینه استعماری آلمان در آفریقا، همچنان روی روابط این کشور با چند کشور آفریقایی، سایه انداخته است.
کد خبر : 200419

به گزارش گروه روابط بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب سایت آل آفریکا، آلمان به نامیبیا قول داده است به زودی به خاطر نسل‌کشی از این کشور عذرخواهی کند. با این‌حال، نمایندگان دو کشور در گفتگوهای خود همچنان در مورد پاره‌ای از مسائل مهم به توافق نرسیده‌اند. مذاکره‌کنندگان دو کشور از دسامبر 2015، گفتگوهای خود را در مورد قتل عام‌های دوره استعماری که توسط نیروهای آلمانی میان سال‌های 1904 و 1908 در نامیبیا اتفاق افتاد، شروع کرده و تا به امروز ادامه داده‌اند.


بر پایه برآوردهای انجام شده، حدود 75 هزار نفر از اعضای گروه قومی (Herero) و (Nama) در شورش های صورت گرفته علیه حاکمیت آلمانی‌ها بر نامیبیا میان سال های 1904 تا 1908 کشته شده باشند. البته برخی منابع، شمار کشته شدگان را حتی از این میزان بالاتر می‌دانند. آلمان استعماری با اعمال خشونت باری چون: قتل عام، اخراج اجباری و فرستادن شورشگران به اردوگاه های کار، به این شورش‌ها پاسخ داده بود.


با وجود فشارهای جامعه‌مدنی آلمان، این کشور تاکنون به خاطر این جنایات‌ها از نامیبیا عذرخواهی نکرده است. سال گذشته، دولت آلمان برای نخستین بار در مورد جنایت‌های یاد شده، از اصطلاح «نسل‌کشی» استفاده کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته