دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی مرکز هرمز معرفی شد

با حضور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و جمعی از مسؤولان جزیره هرمز آیین تکریم و معارفه رییس سابق و جدید دانشگاه آزاد اسلامی این مرکز دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 20028

به گزارش خبرنگار آنا، معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در این مراسم با برشمردن دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خدمات این دانشگاه در تمام عرصه ها ستودنی است و همین بس که این دانشگاه 35 درصد بار آموزشی، پژوهشی و علمی کشور را به دوش کشیده و به عنوان نهاد افتخار آفرین جمهوری اسلامی مطرح است.


محسن دهقانی با اشاره به بازدید رییس جمهور از سایت دانشگاه علوم و تحقیقات تهران و افتتاح چند پروژه ملی در این دانشگاه افزود: این بازدید نشان از اهمیت این دانشگاه در سطوح ملی و حتی بین المللی دارد .


وی افتخارات این دانشگاه در زمینه فنآوری جوش هسته ای، میزبانی و کسب بالاترین رتبه علمی در مسابقات جهانی ربوکاپ و بتن، کسب افتخارات ورزشی در میادین بین المللی را ستود و تاکید کرد: همه این افتخارات، نشان از اعتبار علمی و پژوهشی این دانشگاه در جهان امروز دارد.


دهقانی، سهم تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی را در کشور 56 در صد اعلام کرد و گفت:این دانشگاه با یک میلیون و هفتصد هزار دانشجو و 70 هزار عضو هیات علمی تمام وقت، پاره وقت و حق التدریس و تعداد حدود 470 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان مطرح است.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد استان هرمزگان، نگاه جدید این دانشگاه را بر محور توسعه کیفی قلمداد کرد و افزود: مهمترین سیاست دانشگاه در برهه ی جدید کارآفرینی و مهارت محوری است که این سیاست را با گسترش و توسعه ی کیفی آزمایشگاه ها ، لابراتوارها و کارگاه ها در کنار توسعه ی شرکت های دانش بنیان ،طرح های ماندگار فرهنگی و گسترش تحصیلات تکمیلی و ساخت شهرک های فناوری آزاد به منصه ظهور می رساند.


وی یادآوری کرد که دانشگاه آزاد اسلامی یک موسسه غیر انتفاعی است که بر خلاف سایر موسسات غیر انتفاعی تمام دارایی آن متعلق به بیت المال است و هر مسئولی در این دانشگاه بر مبنایی قانونی حقوق و مزایا دریافت می کند و هیچ کس از درآمد های آن سهمی ندارد.



دهقانی با قدردانی از زحمات چندین ساله حسین حیدری رییس دانشگاه آزاد اسلامی هرمز، وی را فردی شایسته و دلسوز خواند که تلاش های فراوانی را در زمینه خدمت به دانشگاه انجام داده و به طور حتم از تجربیات و شایستگی های این عضو هیات علمی در جایی حساس تر و بهتر استفاده خواهد شد.


وی با معرفی مسعود سالاری به عنوان رییس جدید مرکز دانشگاه آزاد هرمز، برای وی آرزوی موفقیت کرد و از وی خواست تا با برنامه ریزی صحیح و درست ، مسیر توسعه و پیشرفت را استمرار بخشد.


حیدری نیز در این مراسم با تشریح عملکرد چندین ساله خود گفت: تمام تلاش خود را در این مدت صرف پیشرفت و توسعه دانشگاه نمودم و امروز ساخت یک مجتمع آموزشی و پژوهشی با 2400 دانشجو و 25 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی از افتخارات این دانشگاه است.


سالاری رییس جدید این مرکز نیز با اشاره به برنامه های خود گفت: تمام سعی و تلاش خود را در جهت توسعه این مرکز دانشگاهی بکار خواهم گرفت و در این مسیر نیاز به یاری همه مسئولان دارم.


انتهای پیام/

برچسب ها: محسن دهقانی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب