دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1396 - 11:59

تاکید توانیر بر صرفه‌جویی برق

معاون هماهنگی توزیع توانیر بر صرفه‌جویی مشترکان در مصرف برق تاکید کرد.
کد خبر : 200277

محمودرضا حقی‌فام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه در هفته جاری با افزایش پیک بار مواجه شدیم، افزود: خوشبختانه با کاسته شدن از دمای هوا در استان‌های شمالی کشور در اواخر هفته، کمی از پیک بار شبکه هم کم شد.


وی تصریح کرد: رشد مصرف برق طی چند سال اخیر بی سابقه بود و به همین منظور برای جلوگیری از خاموشی‌ها مردم باید در مصرف خود دقت لازم را داشته و بهینه مصرف کنند.


وی تاکید کرد: میزان مصرف برق در یکی دو هفته اخیر در استان‌های تهران، خوزستان، مازندران و سیسان و بلوچستان بالا بود و بار بسیاری به شبکه برق تحمیل شد.


حقی‌فام گفت:‌ برای تامین برق مشترکان باید در 3 بخش تولید، انتقال و توزیع ظرفیت کافی وجود داشته باشد که خوشبختانه اکنون در بخش تولید برق در وضعیت خوبی قرار داریم و ایران به لحاظ تولید برق در رتبه 14 دنیا قرار دارد.


معاون هماهنگی توزیع شرکت مادر تخصصی توانیر در باره مبادلات برق با دیگر کشورها هم بیان کرد: اکنون حتی به برخی از کشورهای همسابه صادرات برق داریم که البته در برخی زمان‌ها نیز برق را وارد می‌کنیم.


وی ابراز کرد: پیک مصرف برق کشور در سال جاری به 55 هزار و 400 مگاوات رسیده و ما برای تقریبا این میزان برق ظرفیت انتقال در شبکه داریم و طبیعی است که اگر میزان مصرف به صورت نامتعارف بالاتر برود، دچار مشکل خواهیم شد و تاکید بر کاهش میزان مصرف هم برای مشترکان به همین جهت است.


حقی‌فام خاطر نشان کرد: اگر در میزان مصرف برق صرفه جویی شود و مردم مصرف خود را بهینه کنند، احتمال خاموشی هم برای پایتخت به حداقل می‌رسد و می‌توانیم خدمات‌رسانی مناسب‌تری به مشترکان داشته باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته