دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1394 - 12:32
کوتاه از تویسرکان، زرقان، ملایر، مینودشت، دشتستان، قم، زنجان، پرند، فسا، سیرجان و آباده و تهران شرق

از جشن 46 فارغ‌التحصیل واحد تویسرکان تا خاکریز مقاومت در مینودشت

به همت معاونت دانشجویی و دفتر فرهنگ اسلامی ۴۶ نفر از دانشجویان ورودی سال ۹۱ رشته پرستاری، جشن فارغ التحصیلی خود را با حضور اساتید و والدینشان در سالن آمفی تئا‌تر واحد تویسرکان برگزار کردند.
کد خبر : 20027

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس واحد تویسرکان با بیان حدیثی از قول حضرت رسول (ص) که می‌فرمایند کسی که نه عالم باشد و نه دنبال یادگیری علم از ما نیست، گفت: در واقع طبق این حدیث شریف فراغت از تحصیل معنایی ندارد و مدام باید دنبال یادگیری علوم جدید باشیم و امیدوارم که شما نیز در مقاطع تحصیلی بالا‌تر مشغول به تحصیل شوید.


دکتر مجتبی بابایی با توجه به مناسبت سوم خرداد یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را گرامی داشت و عنوان کرد: ما تا همیشه مدیون خون شهدا هستیم و اگر امروز در کمال آرامش خاطر در گوشه گوشه ایران مشغول فعالیت های مختلف علمی پژوهشی و یا شاهد برگزاری مراسماتی از این قبیل هستیم. این بخاطر ایثار‌ها و جانفشانی‌های شهدای گرانقدر این مرز و بوم است که برای همه ما در تمامی عرصه‌ها و در هر زمانی به معنای واقعی استاد و معلم بودند و به ما آموختند که برای دفاع از آرمان‌هایمان تا پای جان باید ایستاد و ما در این واحد دانشگاهی به نمایندگی از تمام شهدا میزبان دو شهید گمنام هستیم و از ارواح مطهر این دو عزیز برای موفقیت در کار‌ها مدد و استمداد می‌طلبیم.


در ادامه برنامه شاهد پخش کلیپ و موسیقی و اجرای نمایشنامه طنز از سوی گروه فرهنگی هنری فانوس، پذیرائی و در پایان قرائت سوگندنامه از سوی دانشجویان فارغ التحصیل و اهداء لوح یادبود توسط معاونت دانشجویی به دانش آموختگان بودیم.


این دومین جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان واحد تویسرکان در سال ۹۴ بود و قبل از وی دانشجویان رشته کامپیو‌تر نیز چنین مراسمی را برگزار کردند.


برگزاری کارگاه آموزشی کارآفرینی در واحد زرقان
حوزه معاونت دانشجویی واحد زرقان با همکاری اداره کار و رفاه اجتماعی زرقان کارگاه آموزشی «کارآفرینی» را با حضور جمعی از دانشجویان، استادان و مسئولان در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار کرد.


معاون دانشجویی واحد زرقان در راستای برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: طبق برنامه‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی و در راستای اهمیت و ارزشگذاری وافر به فعالیت‌های فوق برنامه دانشجویان، حوزه دانشجویی این واحد دانشگاهی در نظر دارد در سال ۱۳۹۴ همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی کاربردی را با یاری و تعامل دستگاه‌های ذیربط برگزار کند.
سعید گودرزی اظهار کرد: این کارگاه با همکاری کار‌شناسان مجرب اداره کار و رفاه اجتماعی زرقان جهت ارتقاء آگاهی ابعاد دانشی و بینشی دانشجویان در باب امور کاریابی و کارآفرینی برگزار شد.
وی تصریح کرد: در این کارگاه الگوهای علمی کاریابی و کارآفرینی توسط مهندس ساسان قرمزی و مهندس حسین اکبرپور از مدرسان و محققان دانشگاهی برای شرکت کنندگان ارائه شد.
معاون دانشجویی واحد زرقان گفت: برپایی جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با کار‌شناسان و ارائه گواهی حضور برای شرکت کنندگان نتیجه این کارگاه آموزشی بود.


کارگاه کاربردهای شتابگر ملی در واحد ملایر


کارگاه شتابگر ملی و کاربردهای آن ویژه دانشجویان رشته‌های برق و الکترونیک با حضور جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ملایر در سالن اجتماعات شهید تاجوک این واحد دانشگاهی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این کارگاه که ارائه آن را دکتر عباس احمدی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ملایر برعهده داشت دانشجویان با شتابگر سینکروترون، پیشینه استفاده از شتابگر‌ها در ایران، معرفی طرح ساخت شتابگر ملی (چشمه نور ایران) و زمینه‌های تحقیقاتی مطابق با نیاز کشور آشنا شدند.


همچنین مراحل تفنگ الکترونیکی، شتابگر خطی، حلقه افزاینده انرژی، حلقه انبارش، خطوط باریکه در تولید ذره و شتاب دادن آن تا گسیل تابش سینکروترون، گستره وسیع طیف تابش (از مادون قرمزتا اشعه ایکس)، درخشندگی بالای تابش، قطبیدگی زیاد تابش، زاویه فضای کوچک تابش و پالسی بودن منع از ویژگیهای منحصر به فرد تابش سینکروترون، طرح چشمه نور ایران بعنوان یک طرح کلان ملی برای ساخت یک شتابدهنده سینکروترونی پیشرفته الکترونیکی با انرژی GeV۳ و کاربردهای کریستالو گرافی پروتئین، بررسی نانو ساختار‌های پراکندگی پودری، پراکندگی پرتوی ایکس انرژی بالا، پراکندگی پرتوی ایکس انرژی پایین، پراکندگی تشدید هسته‌ای، طیف سنجی، تحقیقات فشار بالا و دما بالا و تصویر برداری و درمان پزشکی در مراکز سینکروترون چشمه نور ایران با مشارکت حضارمورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


هدف طرح چشمه نور ایران، علاوه بر ایجاد آزمایشگاه و مقیاس بزرگ برای تحقیقات و مطالعات بین رشته‌ای پیشرفته و جهت دار کردن تحقیقات نظری و تجربی در ایران و دستیابی به تکنولوژی طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات شتابدهنده است و طرح چشمه نور ایران از پروژه‌ها و پایان نامه‌ها درباره طراحی و ساخت تقویت کنندهٔ حالت جامد و کاواک بسامد رادیویی، طراحی مغناطیس‌های حلقه‌های انبارش و حلقه افزایش انرژی سینکروترون، ابزارهای درون خط: نوسان ساز و لرزش دهنده، دینامیک باریکه الکترون و فوتون، خلاء بسیار زیاد، شتاب دهنده خطی (لینک) و تزریق گر، سیستم‌های خنک کننده، مهندسی و معماری ساختمان آزمایشگاه‌های پژوهشی، کنترل و مشخصه یابی باریکهٔ الکترون و فوتون و آشکار سازی و حفاظ پرتوهای xحمایت و دعوت به همکاری می‌کند.


برگزاری نشست خاکریز مقاومت به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در واحد مینودشت


صادق روشنی از جانبازان و یادگاران ۸ سال دفاع مقدس در نشست خاکریز مقاومت که به مناسبت سالروز فتح خرمشهردر محل سالن جلسات اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت واقع در سایت پردیس برگزار شد، گفت: قدم‌هایی که رزمندگان در دوران دفاع مقدس برمی داشتند برای تقویت ایمان و دفاع از اسلام بود و از اینکه در دفاع از دستاوردهای شهدا و جانبازان کوتاهی کردم به اندازه تمامی ساعات هشت سال دفاع مقدس، نزد پروردگار احساس شرمندگی می‌کنم.


این جانباز هشت سال دفاع مقدس که با زبان شیوای خود خاطرات هشت سال دفاع مقدس را بازگو می‌کرد باور خود از جبهه‌های جنگ را اینگونه بر زبان راند که حاضرم تمامی فشار‌ها و مشکلات دوران جبهه باز گردد اما دوباره به ذات حضرت حق نزدیک شوم، من سرباز ولایت هستم و تا آخر ایستاده‌ام.


این جانباز شیمیایی گفت: دشمن با هر وسیله ممکن در آن دوران اقدام کرد ولی هیچ موفقیتی بدست نیاورد.


وی افزود: جانبازی در دفاع مقدس یکی از نعمت‌های خداوند است که بدینوسیله بر جانبازان منت گذاشته و آن‌ها را با تحمل درد و رنج پاک‌تر می‌کند.


وی ادامه داد: دشمنان آن روز از مرز‌ها نتوانستند بگذرند، اما امروزه با ابزار مختلف تا پشت در خانه هر ایرانی آمده‌اند.


کسب مقام نخست مسابقات قرآن وعترت، از سوی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان


بیستمین دوره مسابقات استانی قران و عترت به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد.


در این مسابقات سید اعظم موسوی و سید میثم سیاسی‌نژاد در رشته ترتیل مقام نخست و جاوید کیهانی‌پور مقام سوم ، در رشته قرائت از واحد دشتستان، در بین کارکنان دانشگاه آزاداسلامی بوشهر کسب کردند و به مرحله کشوری راه یافتند.


جشن دانشجویی آزادی خونین شهر در واحد زنجان


دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان همصدا و همگام با سایر اقشار و اصناف ملت بزرگ ایران با برگزاری جشن دانشجویی به مناسبت اعیاد مبارک شعبان و زاد روز ولادت با سعادت سالار و سرور شهیدان امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام زین العابدین (ع) و سالروز آزادی خرمشهر را گرامی داشتند.


دانشجویان واحد زنجان با برپایی نمایشگاه و ایستگاه صلواتی ضمن گرامی داشت ایام مبارک شعبان، یاد و خاطره مجاهدت‌های پیدا و پنهان رزمندگان و ایثارگران عملیات آزاد سازی خونین شهر را از چنگال متجاوزان بعثی گرامی داشتند.


برگزاری جشن اعیاد شعبانیه و سالروز آزادسازی خرمشهر در واحد پرند


در این مراسم که در سالن آمفی تئا‌تر ساختمان فناوری اطلاعات برگزار شد، علیرضا آذر شاعر ارزنده کشوری و نیز امیرعباس گلاب و میلاد بابایی خوانندگان مطرح کشور به اجرای مراسم پرداختند.


این جشن که از طرف کانون‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند اجرا شد با استقبال بی‌نظیر دانشجویان همراه بود در ادامه تقدیر و تشکری از دبیران ارشد کانون‌ها انجام گرفت.


حسن ختام برنامه قرائت بیانیه‌ای از طرف کانون‌های فرهنگی و نیز تشکل‌های اسلامی – سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند پیرو اهانت سخنگوی کاخ سفید به رهبرمعظم انقلاب بود.


در این بیانیه آمده است: دشمن پررو و وقیح، انتظار دارد که ما اجازه دهیم آن‌ها با دانشمندان و محققان ما دربارهٔ یک پیشرفت اساسی بومی و ملی گفتگو کنند اما مطلقا چنین اجازه‌ای داده نخواهد شد.(فرمایشات رهبری) غرب بداند با ترور دانشمندان ما راهی پیش نخواهد برد چرا که ما جوانان این مرز و بوم و بالاخص اعضای کانون‌های فرهنگی و تشکلهای سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند اعلام می‌داریم تا پای جان پیرو اندیشه‌های امام راحل و فرمایشات جانشین بر حق ایشان و خون پاک شهیدان انقلاب و دفاع مقدس و نیز شهیدان عرصه علم و دانش خواهیم بود و نخواهیم گذاشت دشمن، نظر سوءی به خاک وطن عزیز اسلامیمان داشته باشند.


در پایان از جان می‌گوییم نه تنها آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند بلکه اسرائیل نیز باید از صحنه روزگار محو شود.


برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و جشن بزرگ اعیاد شعبانیه در واحد فسا


مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و جشن بزرگ اعیاد شعبانیه در مسجد فاطمه الزهرا (س) واحد فسا برگزار شد.


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد فسا با تبریک حلول ماه مبارک شعبان و میلاد سرور آزادگان امام حسین (ع)، ولادت امام زین العابدین (ع) و حضرت اباالفضل العباس (ع) علمدار کربلا شعبانیه و فرارسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: این ماه به ولادت چند تن از ائمه راستین شیعه قرین بوده و این خود موجب شده است که این ماه در نزد شیعه به خجستگى و فرخندگى معروف باشد چه آنکه امام سوم شیعیان امام حسین (ع)، امام چهارم مؤمنان حضرت امام سجاد (ع) و همین طور منجى عالم بشریت دوازدهمین امام بر حق نیز در این ماه چشم به عالم خاک گشوده‌اند و عالم خاک را به نور وجودشان منوّر مزیّن کرده‌اند.


حجت الاسلام محمد راهوار ادامه داد:‌ قمر بنى هاشم حضرت ابوالفضل، برادر وفادار امام حسین و علمدار روز عاشورا نیز در این ماه قدم به عالم خاک نهاده است. آغازین روزهاى این ماه که به ترتیب شاهد تولد امام حسین، حضرت ابوالفضل و امام سجاد (ع) است یاد کربلا و حوادث خونبار و عبرت انگیز آن را بر هر شیعه اى تداعى مى کند چه آنکه این عزیزان هر سه در کربلا بودند و از حماسه سازان این واقعه محسوب مى شوند.


در ادامه فتح خرمشهر را حاصل رشادتهای رزمندگان غیور دانستن و یاد و خاطره شهدا را گرامیداشت.


مراسم جشن به مناسبت اعیاد شعبانیه


جشن در خوابگاه‌های دانشجویی با همت بسیج دانشجویی واحد و همکاری دفتر فرهنگ اسلامی و حوزه معاونت دانشجویی واحد در خوابگاه کوثر با حضور عبداللهی مسئول بسیج دانشجویی شهرستان، معاونت دانشجویی، رئیس دفتر فرهنگ اسلامی، سایر مسئولان و دانشجویان برگزار شد.


حجت الاسلام محمد راهوار با تبریک به مناسبت حلول ماه شعبان و اعیاد بزرگ شعبانیه اظهار کرد: نسیم خوش ماه شعبان وزیدن گرفته است تا اشتیاق ورود به ماه رمضان را در این گرمای داغ تابستان لذت‏بخش کندماهی که واسطه ورود به زیبا‌ترین ماه سال است.
وی در ادامه زندگی خوابگاهی را تمرینی برای مسئولیت پذیری در آینده دانست و گفت: زندگی خوابگاهی تمرینی برای نظم، زندگی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر و تمرینی برای تحمل همدیگر و اجتماعی زندگی کردن است چه آنکه در یک اتاق چند دانشجو از استان‌های مختلف و با فرهنگ‌های مختلف باید در کنار یکدیگر زندگی کنند.


راهوار اظهارکرد: اعتقاد داریم هر چه محیط خوابگاه آرام‌تر باشد و از آرامش بیشتری برخوردار باشد، دانشجویان ما نیز بهتر می‌توانند به وظیفهٔ اصلی خود که‌‌ همان تلاش علمی است بپردازند و موفق‌تر عمل کنند.


غبارروبی گلزار شهدای گمنام


به مناسبت سالروز سوم خرداد، حماسه آزاد سازی خرمشهربه همت بسیج دانشجویی و همکاری دفتر فرهنگ اسلامی، مراسم غبار روبی گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا با حضور عبداللهی فرمانده بسیج دانشجویی شهرستان، روسا، رئیس دفتر فرهنگ اسلامی، اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.


در این مراسم حجت الاسلام محمد راهوار رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، حماسه خرمشهر را نماد پایداری، استقامت و استواری مردم ولایت مدار کشور دانست و رشادت‌های ایثارگران، جانبازان و آزادگان دفاع مقدس را ارج نهاد.


اردو یک روزه ویژه روابط عمومی‌های ادارات شهرستان


به مناسبت هفته روابط عمومی اردو یک روزه ویژه روابط عمومی‌های ادارات شهرستان برگزار شد.


این اردو یک روزه که به ابتکار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان در فضای متفاوت و در منطقه گردشگری بلورد برگزار شد با برنامه‌های متفاوت از جمله برگزاری کارگاه آموزشی عکاسی ویژه روابط عمومی‌ها، مسابقات ورزشی دارت و طناب کشی همراه بود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان نیز که در این اردو حاضر شده بود در جمع روابط عمومی‌ها گفت: کار روابط عمومی‌ها مانند کار دیپلمات‌های کشور می‌باشد. روابط عمومی‌ها باید پل ارتباطی بین سازمان متبوع و مردم و دیگر سازمان‌ها باشند.


دکتر ابوالفضل جعفرقلیخانی افزود: روابط عمومی‌ها چشم و چراغ ادارات و سازمان‌ها هستند و باید خود را به اطلاعات و فناوری‌های روز مجهز کنند.


فرماندار سیرجان، شهردار سیرجان، رئیس دادگستری شهرستان و رئیس اداره ارشاد سیرجان از این اردو که با استقبال و رضایت مسئولان روابط عمومی‌های ادارات شهرستان رو برو شده بود بازدید کردند.


برگزاری کلاس ضمن خدمت در واحد آباده


به همت دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده کلاس ضمن خدمت با موضوع آشنایی با نهج البلاغه ویژه کارکنان برگزار شد.


محمدرضا جعفری مسئول آموزش نیروی انسانی واحد با اعلام این خبر افزود: در سال جاری برای کارکنان تعداد ۱۳ دوره آموزشی در نظر گرفته شد که به حول و قوه الهی یک دوره برگزار و دوره آشنایی با نهج البلاغه با حضور جاویدی در حال برگزاری است.


دکتر زارع سرپرست واحد با بازدید از این دوره آموزشی در جریان روند برگزاری این کلاس‌ها قرار گرفتند و از دست اندرکاران تقدیر و تشکر کردند.


برگزاری جلسه هم اندیشی اساتید واحد تهران شرق در اردوی یک روزه نیاسر کاشان با موضوع هویت اسلامی ایرانی


به همت دفتر هم اندیشی استادان واحد تهران شرق اردوی یکروزه بازدید از ابنیه تاریخی شهر کاشان و شهرستان نیاسر برای اعضای هیئت علمی شرکت کننده در جلسه هم اندیشی خرداد ماه استادان این واحد دانشگاهی برگزار شد.


دکتر حسینی میر صفی مسئول این هم اندیشی با تشکر از ریاست واحد تهران شرق دکتر حلاجیان به خاطر موافقت و حمایت از برگزاری این جلسه گفت: برگزاری این جلسه همراه با بازدید یکروزه از مکانهای گردشگری شهرستان نیاسر و ابنیه تاریخی شهرستان کاشان بود که در این جلسه ۳۰ نفر از اعضای هیئت علمی واحد تهران شرق حضور داشتند.


انتهای پیام/

برچسب ها: کارگاه آموزشی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب