دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1396 - 11:50

تحرکات دیپلماتیک پیش از نشست آستانه 6

در حالی که به زمان برگزاری دور آتی مذاکرات آستانه برای حل بحران سوریه نزدیک می‌شویم، مسکو شاهد تحرکات دیپلماتیکی بوده‌است.
کد خبر : 200260

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه العالم، شب گذشته (چهارشنبه) گنادی گاتیلوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه با رمزی عزالدین رمزی، معاون فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه دیدار و درباره اوضاع جاری در مناطق کاهش تنش گفت‌وگو کرد.


طبق اعلام وزارت امور خارجه روسیه، دو طرف در این دیدار درباره نتیجه مذاکرات ژنو و توافقات انجام شده در زمینه مناطق کاهش تنش به تبادل نظر پرداختند.


هم‌زمان با این دیدار حسین جابری انصاری، معاون وزیر امور خارجه ایران با الکساندر فومین، معاون وزیر دفاع روسیه با یکدیگر دیدار و توافقات آتش‌بس در سوریه و موارد نقض آتش‌بس در مناطق کاهش تنش را بررسی کردند.


در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است:‌ «دو طرف نسبت به همکاری‌های انجام شده در چارچوب پرونده سوریه و نیز کاهش موارد نقض آتش‌بس ابراز رضایت و بر لزوم ادامه همکاری‌ها در راستای مذاکرات آستانه تاکید کردند.»


همچنین خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش کرد: «میخائیل باگدانف، حسین جابری انصاری و نزار خیرالله، معاونان وزیران امور خارجه روسیه، ایران و عراق نشست سه‌جانیه‌ای را در مسکو برای حل و فصل بحران سوریه ازجمله اجرای توافقات به دست آمده در مذاکرات ژنو و آستانه، برگزار کردند.»


وزارت امور خارجه روسیه در این زمینه اعلام کرد:‌ «سه طرف در این دیدار بر لزوم ادامه تلاش‌های مشترک با هدف گسترش دامنه آتش‌بس در خاک سوریه و تامین نیازهای انسانی مردم خسارت دیده این کشور و نیز کار در راستای بازسازی زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی در سوریه تاکید کردند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته