دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1396 - 18:44
حجت الاسلام سالک در گفت و گو با آنا:

نسل جوان الگوهای خود را با معیار دین بسنجد/ جامعه مداحان از رفتار و گفتار شبهه‌ناک پرهیز کنند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چهره های مذهبی که به عنوان الگوی نسل جوان شناخته می شوند باید از ورود به مسائل شبهه ناک بپرهیزند.
کد خبر : 200188

حجت الاسلام احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حواشی اخیر پیش آمده برای برخی مداحان به خبرگزاری آنا گفت: امروز نسل جوان دنبال الگوست و هرچه این الگو از حیث تدین، اخلاق و کرامت غنی‌تر باشد، نقش آفرینی او در زندگی شخصی افراد بیشتر است.


وی با بیان اینکه ممکن است یک نفر مرجع تقلید، هنرمند یا یک ورزشکار را به عنوان الگوی خود در نظر بگیرد، خاطرنشان کرد: تمام رفتارها و گفتار و نوع نگاه آنها می‌تواند برای جامعه جوان الگو شود.


این عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه قشر روحانیت، جامعه مداحان و دانشمندان دینی به عنوان الگوی قشر مذهبی شناخته می شوند، اظهار داشت: طبعا این افراد و چهره های شاخص باید صاحب ورع (فوق تقوی) باشند و حتی به مسائل شبهه ناک نیز ورود نکنند.


این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه هرگونه تخلفی از سوی جامعه مداحان و مذهبیون، می تواند ساختار فکری جوانان را در هم بپیچد، تاکید کرد: مراقبت از رفتارهای شخصی، رسالت اولیه این عزیزان است!


سالک با اشاره به اینکه اسلام فی الذات هیچ عیبی ندارد، خاطرنشان کرد: نسل جوان باید بداند اگر مداح یا هر فرد دیگری را به عنوان الگوی خود انتخاب می کنند، با معیارهای دین بسنجند و هرجا این افراد از چارچوب اعتقادات دینی خارج شدند، به دینشان لطمه نخورد بلکه مشکل از این فرد است نه دین و اسلام.


وی در پایان با اشاره به سخنان امام راحل مبنی بر اینکه ممکن است دزدی در غالب لباس روحانیت ظاهر شود اما هرگز یک روحانی دزد نیست، اظهار داشت: ضربه ای که این افراد می توانند به دین وارد کنند به مراتب سنگین‌تر از ضربه ای است که دشمنان وارد می کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته