دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1396 - 15:45

جزئیات انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون سراسری سال 96 باید با مطالعه دفترچه راهنما از روز 19 مرداد فرم انتخاب رشته آزمون سراسری را تکمیل و ارسال کنند.
کد خبر : 200055

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری سال 96 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است و کسانی که در آزمون شرکت کرد‌ه و بعد از اعلام نتایج اولیه در روز یکشنبه آینده 15 مرداد مجاز به انتخاب رشته شوند، باید با مطالعه دفترچه راهنما و همه توضیحات آن از بعدازظهر روز پنجشنبه 19 مرداد با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل کنند.


داوطلبان برای اطلاع از امکانات رفاهی و نحوه ارائه خدمات دانشجویی هر دانشگاه یا موسسه عالی باید به فصل سوم دفترچه راهنما و سایت‌های دانشگاه‌ها مراجعه کنند. دانشگاه‌هایی که پذیرش دانشجو به عنوان نوبت دوم (شبانه) دارند از ارائه خوابگاه، وام تحصیلی و دیگر امکانات رفاهی معذورند.


داوطلبان باید اطلاعات خود مانند کدرهگیری، شماره سریال، کارت اعتباری و شماره پرونده که هنگام ثبت‌نام دریافت کرده‌اند را تا مراحل پایانی انتخاب رشته، مشاهده، کارنامه نهایی و انجام امور بعدی نزد خود نگه دارند.


برخی از پذیرفته شدگان در دوره‌های روزانه 96 حتی با انصراف قطعی از تحصیل در آزمون سراسری 97 محروم از انتخاب رشته‌های دوره روزانه می‌باشند.



کسانی که در دو گروه یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده و براساس کارنامه نتایج اولیه در گروه مربوط مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، باید همه کدرشته‌های مورد علاقه خود را از هریک از گروه‌های آزمایشی مربوط از طریق اینترنتی منحصرا در یک فرم انتخاب رشته از اولویت 1 تا 150 وارد کنند.


با توجه به اینکه گزینش داوطلبان در کد رشته‌های انتخابی بر اساس نمره کل اکتسابی در زیر گروه‌ها یا معدل کتبی دیپلم و با رعایت سایر ضوابط و شرایط صورت می‌پذیرد، پس اولویت کد رشته‌های انتخابی در فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی فقط تقدم تریتب علاقه داوطلب را به ادامه تحصیل در هریک از رشته محل‌های انتخابی تعیین می‌کند و تاثیر دیگری در پذیرفته شدن داوطلب ندارد.


کسانی که علاقه‌مندی خود را به گزینش در رشته‌های دانشگاه پیام‌نور و موسات غیرانتفاعی اعلام نکرده‌اند، در صورت تمایل به شرکت در گزینش این رشته‌ها، باید قبل از انتخاب رشته اینترنتی، نسبت به پرداخت مبلغ 102/000 ریال فقط به صورت الکترونیکی، از طریق کارت‌های بانکی عضو شتاب اقدام و سپس انتخاب رشته کنند.


داوطلبان باید هنگام انتخاب رشته دقت داشته باشند، بعد از انجام تمام مراحل و ارسال اطلاعات به درستی، کامل و صحیح، یک رسید 15 رقمی به عنوان رسید دریافت انتخاب رشته برای داوطلب صادر می‌شود که به معنای تایید این اقدام می‌باشد.


همچنین اتباع غیرایرانی با این که نمی‌توانند در دانشگاه‌ها و موسسات مناطق ممنوعه تردد و اسکان اتباع خارجی، انتخاب رشته کنند؛ باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی، بند مربوط در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی را علامت‌گذاری کنند و همچنین براساس مصوبات وزارت علوم تمام پذیرفته‌شدگان غیرایرانی در دوره‌های روزانه ملزم به پرداخت شهریه تحصیلی به میزان 80درصد شهریه‌های دوره‌های نوبت دوم (شبانه) هستند.


طول مدت تحصیل در مقاطع مختلف و برای همه دوره‌ها مطابق جدول زیر است:



در صورت مجاز‌بودن داوطلب به انتخاب رشته، از نظر تعداد انتخاب کد رشته‌های تحصیلی هر یک از دوره‌ها، تا سقف 150انتخاب، محدودیتی ندارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته