دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رجبی‌معمار: بودجه خانه هنرمندان تنها 3 میلیارد و 700 میلیون تومان است

مدیرعامل خانه هنرمندان در نشست تقدیر از خبرنگاران که در آستانه فراررسیدن روز خبرنگار برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که شهردار آینده نیز از این مجموعه و فعالیت‌هایش حمایت کند.
کد خبر : 200049

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، مجید رجبی‌معمار مدیرعامل خانه هنرمندان در این نشست ضمن تقدیر از تلاش خبرنگاران گروه‌های هنری درباره رویکردهای خانه هنرمندان توضیح داد: ما سعی کرده‌ایم که برنامه‌ها و اقدامات در خانه هنرمندان بین گروه‌های مختلف هنری و انجمن‌هایشان متعادل باشد.


وی ضمن بیان این مطلب که 90 درصد از امکانات و خدمات خانه هنرمندان به صورت رایگان به هنرمندان و انجمن‌های هنری اعطا می‌شود، افزود: ارزیابی راندمان کیفی به عهده شما و کارشناسان است اما به لحاظ کمی برنامه‌های خانه هنرمندان رشد چشمگیری داشته است تا جایی که ما تصمیم گرفتیم شنبه‌ها را تعطیل کنیم چرا که پرسنل خانه ظرفیت برگزاری این همه برنامه را در طول هفته ندارند.


رجبی معمار در توضیح حجم بالای فعالیت‌های خانه هنرمندان گفت:‌ خانه هنرمندان در تمام هفته‌ها و ماه‌های سال مناسبت‌های فرهنگی، هنری و حتی مذهبی برگزار می‌کند. همچنین برنامه‌هایی مانند برپایی نمایشگاه‌های هنری مختلف،‌ تجلیل و تشییع پیکر هنرمندان، پخش فیلم و اجرای نمایش، برگزاری نشست‌های نقد فیلم، نقد و رونمایی کتاب و ... از دیگر برنامه‌های خانه هنرمندان است.


وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 120 نمایشگاه در گالری‌های خانه برپا شد، گفت: خوشبختانه آمد و شد اساتید حوزه فرهنگ و هنر که پیش از این ملاحظاتی در زمینه آمدن به خانه هنرمندان داشتند بیشتر شده و خانه هنرمندان هر شب تا ساعات اولیه بامداد محل آمد و شد اهالی فرهنگ است.


مدیرعامل خانه هنرمندان همچنین درباره بودجه این مجموعه گفت:‌ بودجه ما با وجود برگزاری این همه نشست و برنامه حتی به اندازه ساخت یک فیلم سینمایی متوسط نیست و اگر بخواهم دقیق‌تر بگویم بودجه امسال خانه هنرمندان تنها سه میلیارد و 700 میلیون تومان است که تمام هزینه‌ها از جمله حقوق پرسنل، هزینه نگهداری از مجموعه و همین طور فعالیت‌های مربوط به انجمن‌های هنری که در ساختمان شماره 2 مستقر شده‌اند نیز از همین مبلغ پرداخت می‌شود.


وی ادامه داد: دولت قبلی به بهانه‌های مختلف کمک زیادی را به خانه هنرمندان نکرد و باید بگویم بیشترین کمک مالی به خانه از ابتدای تاسیس یعنی سال 78 تا به امروز از سوی شهرداری تهران شده است و ما امیدواریم این رویه از سوی شهردار جدید نیز ادامه داشته باشد.


وی یادآور شد: در بوستان هنر چند ساختمان دیگر نیز وجود دارد که استفاده درستی از آنها نمی‌شود و تقاضای ما این است که این ساختمان‌ها در اختیار خانه قرار بگیرد. مثلا ساختمانی کوچک در فضای بوستان وجود دارد که می‌تواند کتابخانه تخصصی هنر ایران در آن تاسیس شود.


وی در پایان سخنان خود خانه هنرمندان را خانه خبرنگاران گروه‌های هنری معرفی کرد و گفت:‌ آنچه که در کار شما مطبوعاتی‌ها بسیار مهم است آزادگی است که مهم‌ترین عامل برای رسیدن به انسانیت نیز به شمار می‌آید آنچنان که امام حسین (ع) در روز عاشورا خطاب به دشمنان خود گفت «اگر دین ندارید آزاده باشید».


وی تاکید کرد: راست گفتن همه جا واجب نیست اما دروغ گفتن هم جا حرام است پس وقتی قلم به دست می‌گیریم باید صداقت را رعایت کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب