دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1396 - 13:07
فلاحت‌پیشه درگفت‌وگو با آنا:

وزیر انتخابی علوم باید دانشگاه‌ها را از جناح‌بندی‌های سیاسی دور نگه‌دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر انتخابی علوم باید دانشگاه‌ها را از محیط‌های سیاسی و جناح‌بندی‌ها دور نگه دارد.
کد خبر : 200029

دکتر حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره انتخاب وزیر علوم و اینکه باید به چه نکاتی توجه کرد گفت: «رئیس‌جمهوری حق دارد هر شخصیتی که می‌خواهد را به عنوان وزیر به مجلس معرفی کند اما نماینده‌های مجلس هم حق سنجش وزرای معرفی شده را دارند و این از وظایف نمایندگان به عنوان وکلای مردم است.»


او گفت: «وزیر علوم باید خود را پایبند به اجرای برنامه ششم توسعه بداند و در حوزه‌های دانش‌بنیان فعال باشد و تا پایان قانون برنامه توسعه سهم تحقیقات پژوهشگاهی را حتما به 4 درصد برساند. در حال حاضر دانشگاه‌های ما چه از نظر اقتصادی چه از نظر آمارهای پژوهشی از توسعه دور هستند، که تحت مدیریت وزیر علوم باید به پیشرفت برسند. بنابراین من فکر می‌کنم باید برنامه‌ای در دستور کار وزیر باشد که قابلیت ارزیابی کمی داشته باشد.»


این استاد علوم سیاسی در رابطه با استقلال دانشگاه‌ها و نقش وزیر علوم گفت: «وزیر انتخابی باید دانشگاه‌ها را از محیط‌های سیاسی و جناح‌بندی‌ها دور نگه دارد. البته این به معنای این نیست که شور و شوق در دانشگاه وجود نداشته باشد بلکه ضمن داشتن شور و شوق دانشجویان و فضای نشاط آور در دانشگاه، می‌توان از اعمال گرایش‌های سیاسی دوری کرد.»


گفت‌وگو از مسعود کیخا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته