دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1396 - 11:33

مدرسه طبیعت در پارک پردیسان افتتاح شد

مدرسه طبیعت پردیسان به عنوان پنجاهمین مدرسه طبیعت کشور، با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افتتاح شد.
کد خبر : 199991

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از محیط زیست، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم افتتاح مدرسه طبیعت پردیسان در محل پارک پردیسان ضمن تاکید بر ضرورت رشد مدارس طبیعت در کشور گفت: شتاب شهرنشینی و صنعتی شدن زندگی منجر به ایجاد معضلات مختلف جسمی و روحی به ویژه در کودکان شده است.


وی افزود: متخصصان علم پزشکی معتقدند سیستم ایمنی کودکانی که بر مبنای ارتباط با طبیعت شکل می‌گیرد در برابر بیماری‌ها بسیار مقاوم‌تر است.


ابتکار ضمن یادآوری این موضوع که زندگی شیمیایی و صنعتی بدترین نوع زندگی و زندگی طبیعی بهترین نوع زندگی است، یادآور شد: زندگی شهری و دور شدن از طبیعت منجر به رشد بیماری‌ها و آسیب‌های جسمی و روحی همچون افسردگی و فقدان نشاط برای انسان‌ها شده است.


مدارس طبیعت درمانگر سیستم عصبی کودکان


معاون رئیس جمهور ادامه داد: از سوی دیگر کاهش سن این آسیب‌ها، منجر شده تا کودکان بیشتر در معرض انواع بیماری‌های روحی و جسمی قرار گیرند و از این رو می‌توان مدارس طبیعت را درمانگر سیستم عصبی کودکان و حرکت آن‌ها به سوی شادی و نشاط در زندگی شهری دانست.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تقدیر از همراهی آموزش و پروش و منابع طبیعی در مسیر ایجاد و توسعه مدارس طبیعت، ابراز امیدواری کرد: توسعه کمی و کیفی مدارس طبیعت در کشور استمرار داشته باشد.


وی با اعلام حمایت سازمان حفاظت محیط زیست از مدارس طبیعت گفت: از هر گونه سرمایه گذاری بخش خصوصی و مردم در این زمینه استقبال می‌کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته