دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در تشریح سفر سه روزه به اصفهان

میرزاده: ۴۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی با زیرمجموعه آسایهل مرتبط می‌شوند/ منتقدان از واحد نجف‌آباد بازدید کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحد نجف آباد را دانشگاهی با پتانسیل بین المللی شدن، زنده و پویا و متحول دیدم و امیدوارم بتوانیم الگوهایی را که در این دانشگاه اجرا شده است به سایر واحد‌ها نیز منتقل کنیم.
کد خبر : 19993

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر حمید میرزاده در پایان سفر خود به اصفهان در واحد نجف‌آباد در گفت وگو با خبرنگاران در تشریح سفر سه روزه خود اظهار کرد: از روز جمعه برای شرکت در کنفرانس انجمن دانشگاه های آسیای جنوب شرقی (آسایهل) در اصفهان شرکت کردیم. این انجمن که البته الان نزدیک ۲۰۰ دانشگاه در سراسر جهان از هر ۵ قاره عضو‌ آن هستند از جمله دانشگاه آزاد اسلامی امسال در اصفهان برگزار شد و خوشبختانه اجلاس خوبی در برای تقویت همکاری های علمی بین المللی در دنیای تحقیقات، برنامه ریزی های آموزشی و استفاده از تجارب دانشگاه برای امور دانشجویی بود.


وی با بیان اینکه قرار شد در سال ۲۰۱۶ این اجلاس در مالزی با انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مسئول و رئیس آن برگزار شود، افزود: ما نیز پیشنهاداتی را در اجلاس 2015 داشتیم که خوشبختانه به تصویب رسید و قرار شد که همکاری‌ها در سطوح مختلف برای کارهای تحقیقاتی و علمی افزایش پیدا کند.



میرزاده گفت: با توجه به اینکه علم اصولاً یک مقوله جهانی و بین المللی است، این ارتباطات باعث تقویت کیفی دانشگاه های ما می‌شود مخصوصاً دانشگاه آزاد اسلامی که از ۴۰۰ واحد حدود ۴۰ واحد اعلام آمادگی کرده‌اند که با زیرمجموعه آسایهل مرتبط شوند و کارخودشان را با آن‌ها هماهنگ کنند و در این بین نیز یک سری پروژه و کارهای مشترک تبادل استاد، تبادل دانشجو، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، انتشار مقالات و حتی کتاب می‌تواند پیش بینی شود که خودش می تواند زمینه ساز یک سری درآمدهای حاصل از ارتباطات بین المللی باشد و واحد آکسفورد هم برای پیگیری این تفاهمات انتخاب شد که کار را دنبال کند.








با توجه به اینکه علم اصولاً یک مقوله جهانی و بین المللی است، این ارتباطات باعث تقویت کیفی دانشگاه های ما می‌شود مخصوصاً دانشگاه آزاد اسلامی که از ۴۰۰ واحد حدود ۴۰ واحد اعلام آمادگی کرده‌اند که با زیرمجموعه آسایهل مرتبط شوند و کارخودشان را با آن‌ها هماهنگ کنند

وی به بازدیدها و افتتاح پروژه های واحد اصفهان(خوراسگان) اشاره کرد و افزود: در واحد خوراسگان بازدیدهای متنوعی داشتیم از بخش های فنی و مهندسی، کشاورزی و علوم و دیدار با نمایندگان دانشجویان و تشکل‌ها و افتتاح چند مجموعه علمی و پژوهشی و امروز(یکشنبه) هم بعد از آن اجلاس به واحد نجف آباد آمده‌ایم که یکی از واحد‌های بسیار خوب و پرتلاش و منظم و دارای انضباط مالی و اداری و علمی است.


رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: به نظر من واحد نجف آباد یکی از واحد‌های در سطح بین المللی است هم به خاطر فضای علمی هم فضای آموزشی و هم اساتید خیلی خوبی که دارد. دانشجویان در تمام مقاطع کار‌شناسی، کار‌شناسی ارشد و دکتری و در رشته‌های متنوع مخصوصاً مهندسی بسیار فعال هستند و دانشکده مهندسی مواد که امروز با حدود با زیربنای ۶۴۰۰ متر مربع در چهار طبقه افتتاح شد با نزدیک ۳۰ نفر عضو هیات علمی تمام وقت و تعدادی هم استاد نیمه وقت و حق التدریس، دانشجویان خیلی خوبی در آن هستند که من با آنها ملاقات و صحبت کردم و طرحهای زیربنایی و مهمی را اجرا کرده اند که هر کدام از این طرح‌ها به نتیجه برسد هم زمینه ساز حل مشکلات کشور است و هم می‌تواند برای دانشگاه درآمدهای غیر از شهریه ایجاد کند که این جزء سیاست های اصلی ما است.


منتقدان کیفیت از واحد نجف آباد دیدن کنند


وی خاطرنشان کرد: البته در این دانشگاه به خاطر اینکه هم فضای خوب و هم کارگاه های خیلی خوب و ماشین آلات پیشرفته و آزمایشگاه های بسیار مجهز را دارا است، هنوز امکان رشد بیشتر وجود دارد؛ من زیاد ذکر خیر واحد نجف آباد را شنیده بودم ولی امروز موفق شدم خودم از نزدیک این واحد را ببینم و پیشنهاد می‌کنم کسانی که به دانشگاه آزاد اسلامی ایراد دارند و درباره کیفیت آن صحبتی دارند بیایند و از نزدیک واحد را نجف آباد را ببینند مطمئناً نظرشان عوض می‌شود.



میرزاده یادآور شد:‌ به نظر من این واحد در سطح بین المللی است و انشاء اله ما بتوانیم با توسعه کیفیت در همه واحد‌های دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی نمونه‌هایی مثل واحد نجف آباد داشته باشیم که این حاصل از تدبیر و مدیریت و پیگیری رئیس محترم این واحد جناب آقای دکتر امیری و همکارانشان است که من خیلی امروز مسرور و خوشحال شده و انرژی گرفتم که امیدوارم این الگوهایی که در این واحد اجرا کرده‌اند را به سایر مسئولان واحد‌ها منتقل کنم.








پیشنهاد می‌کنم کسانی که به دانشگاه آزاد اسلامی ایراد گرفته و درباره کیفیت آن صحبتی دارند بیایند و از نزدیک واحد را نجف آباد را ببینند مطمئناً نظرشان عوض می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد درخصوص افزایش تعداد رشته‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی برای سالهای اینده نیز گفت:الان تمی توانیم تعداد رشته‌ها را بگوییم ولی بنای ما این است که هر کجا که امکانات و مخصوصاً استاد که محور اصلی توسعه دانشگاه است وجود داشته باشد آن رشته‌هایی را که مورد نیاز جامعه است و مخصوصاً رشته‌هایی را که چند نظمی است راه اندازی کنیم که بنده شنیدم ۲ تا از این رشته‌ها در این واحد دایر است، مخصوصاً در رشته‌های مهندسی باد که امروز هم با هم مذاکره کردیم و قرار شد با توجه به وجود کارگاه‌ها و آزمایشگاه های پیشرفته در این واحد و امکان توسعه رشته‌های جدید در این واحد و البته رشته‌هایی را که هم نیاز جامعه باشد و هم متقاضی داشته باشد را توسعه دهیم.


میرزاده گفت: همه واحدهای دانشگاهی و از جمله این واحد در صورتی که بتوانند اساتید مورد نیاز خود را تامین کنند که این واحد تاکنون نیز اساتید خوبی را جذب کرده است مطمئناً پیگیری می‌کنیم تا مجوزهایی را که لازم باشد اخذ و دانشجویان بتوانند از این فضا‌ها استفاده کرده و درس بخوانند.


برای من ثابت شد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد دانشگاهی زنده و پویا است



وی افزود: برای من خیلی جالب بود که امروز با دانشجویان صحبت می‌کردم از یک دانشجوی کار‌شناسی ارشد سوال کردم چقدر شهریه می‌دهید. جواب داد در سال ۳ میلیون تومان که این تقریباً یک سوم شهریه برای مدارس ابتدایی تهران است که این خیلی خوشحال کننده بود و در کنارش تسهیلاتی مثل خوابگاه و غذایی که یک پنجم قیمت تمام شده به دانشجویان ارائه می‌دادند.


میرزاده با بیان اینکه از سلف سرویس و سایر قسمت های این دانشگاه هم بازدید کردیم، ادامه داد: در این واحد هر جا من رفتم هم نظم و هم نظافت دیدم، هم آراستگی و هم آمادگی کامل دیدم و برای من ثابت شد که دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد یک دانشگاه زنده و پویا و متحول است و این خیلی خوشحال کننده بود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بنای ما این است که هیات علمی تمام وقت داشته باشیم و استاد تمام وقت ما استاد مقیم و استادی باشد که دارای اتاق مستقل در دانشگاه بوده مثل همین واحد نجف آباد که چنین امکاناتی را فراهم کرده است و این بهتر می‌تواند به توسعه کیفی دانشگاه کمک کند. بنابراین برنامه ریزی ما این است که امسال پنج هزار نفر Ph. d جذب کنیم که ۲۰۰ نفر آن سهم واحد نجف آباد است البته این به غیر از مربیانی است که در حال تحصیل در مقطع Ph. d هستند. بنابراین ما سالی ۵۰۰۰ عضو هیئت علمی جدید جذب می‌کنیم تا شاخص استاد به دانشجوی ما بهبود پیدا کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته