دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1396 - 09:07

فرانسه: تحریم‌های آمریکا غیرقانونی است

وزارت امور خارجه فرانسه تحریم فراسرزمینی آمریکایی‌ها علیه روسیه، ایران و کره‌شمالی را مغایر با حقوق بین الملل دانست.
کد خبر : 199919

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از خبرگزاری صدا و سیما، وزارت امور خارجه فرانسه با درج پاسخ ناتالی لوآزو، وزیر امور اروپایی به نمایندگان سنا درباره تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، در پایگاه اینترنتی خود در این‌باره موضع‌گیری کرد و نوشت: «همانطور که شما گفتید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا طرح قانون تحریم‌های جدید علیه روسیه، ایران و کره‌شمالی را که به اتفاق آراء در کنگره تصویب شده بود، تایید کرد. توسل به تحریم ابزاری سیاسی است که ما با آن مخالف نیستیم. شورای امنیت سازمان ملل متحد به این ابزار متوسل می‌شود، اتحادیه اروپا نیز همین طور. ما به‌طور هماهنگ چگونگی تحریم‌ها را با شرکای‌مان در گروه هفت بررسی می‌کنیم.»


وی افزود: «اما همانطور که شما به خوبی گفتید، موضوع ویژگی این قانون به ویژه بخش فراسرزمینی آن است. چرا که این قانون امکان مجازات اشخاص و شرکت‌های غیر آمریکایی به ویژه غیر اروپایی را در خود دارد و عملکرد آن‌ها به آمریکا مربوط نمی‌شود.»


ناتالی لوآزو گفت: «شما به درستی گزارش پیر لولوش و کاترین برژه، نمایندگان پارلمان را بیان کردید. من می‌توانم گزارش بونکِرِر (سناتور فرانسوی) در سنا را به آن اضافه کنم که در هر دو گزارش مشکلاتی که تحریم‌های فراسرزمینی به‌دنبال دارند، تصریح شده است.»


وی افزود:‌ «ما به صراحت اعلام می‌کنیم که ماهیت این تحریم‌ها طبق حقوق بین‌الملل غیر قانونی است. ما ابتدا با دولت آمریکا، هماهنگی‌های لازم را به عمل می‌آوریم. جان اف لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه نگرانی‌های ما را به همتای آمریکایی خود رکس تیلرسون ابراز کرده است. رکس تیلرسون گفته است که درباره چگونگی این تحریم‌ها، با متحدان آمریکا هماهنگی‌های لازم را به عمل می‌آورد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب