دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چند درصد زنان شاغل کارفرما هستند؟

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: تنها یک درصد بانوان شاغل در کشور کارفرما هستند.
کد خبر : 199879

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،‌ بابک دین پرست در اولین نشست هم اندیشی زنان فعال در عرصه های اقتصادی که امروز در وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار نفر از زنان کشور به فعالیت اقتصادی و کار مشغولند گفت: درصد مشارکت زنان در فعالیتهای اقتصادی در پایان سال گذشته ۱۴.۹ دهم درصد جمعیت فعال کشور بود که باید تلاش شود این رقم افزایش یابد. ضمن اینکه تنها یک درصد بانوان شاغل در کشور کارفرما هستند.


دین پرست با بیان اینکه نگاه ویژه دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور به فعالیتهای وزارتخانه توسعه محور است افزود: باید از این نگاه ویژه، بهره برداری لازم در جهت حل مشکلات اشتغال بانوان صورت گیرد و بتوانیم هم نقش مدیریتی برای بانوان قائل شویم و هم سهم اشتغال بانوان را افزایش دهیم.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با بیان آماری از تشکیل جلسات ویژه پیگیری اشتغال و پیشبرد اقتصاد مقاومتی در وزارت کشور گفت: بانوان کارآفرین و فعال در عرصه اقتصادی می توانند مشکلات جاری در مسیر فعالیت خود را از طریق مشاور بانوان این معاونت مطرح کنند تا در کمیتة فنی مورد بررسی قرار گیرد و از این پس یک روز کاری خود را صرف پیگیری مسائل اشتغال بانوان خواهم کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: کارفرما
ارسال نظر
هلدینگ شایسته