دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1396 - 16:59
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران:

گاز مازندران دیگر وابسته به ترکمنستان نیست

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، با افتتاح خط لوله انتقال گاز از دامغان به نکا‌، گاز مازندران دیگر وابسته به واردات از ترکمنستان نیست و از گاز عسلویه تامین می‌شود.
کد خبر : 199805

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، حسن منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در مراسم افتتاح خط لوله انتقال گاز از دامغان تا نکا با بیان این مطلب ادامه داد: با بهره‌برداری از این خط لوله شبکه شمال کشور به جنوب متصل شد و در صورت توسعه روابط با ترکمنستان، این مسیر می‌تواند موجبات همکاری بیشتر را فراهم کند.


وی افزود: اکنون کار اجرا و تست این خط لوله تمام شده و خطوط لوله فرعی در حال احداث است.


تربتی ظرفیت انتقال این خط لوله را 40 میلیون مترمکعب در روز عنوان کرد و گفت: هرچند که کار طراحی آن از سال 84 آغاز شده بود، اما به دلیل مشکلات اجرایی و همچنین تامین نشدن منابع مالی، چندین بار کار متوقف شد تا در سال 94 با مصوبه شورای اقتصاد قرار بر این شد که از منابع داخلی شرکت گاز برای احداث خط لوله دامغان- نکا استفاده شود.


وی مجموع هزینه پروژه را 820میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با مدیریت مالی صورت گرفته در پروژه، سعی بر آن شد تا سرعت انجام کار افزایش پیدا کند.


مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران احداث این خط لوله را سخت دانست و افزود: از آنجا که مرکز مازندران به عنوان اصلی‌ترین نقطه مصرف شناخته می‌شود و گاز ترکمنستان نیز مطمئن نبوده، تصمیم بر آن شد تا این خط لوله احداث شود.


وی تاکید کرد: خطوط قدیمی انتقال گاز همچنان پابرجاست و توسعه شبکه را باعث خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: عسلویه مازندران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته