دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1396 - 15:49
چمران اعلام کرد:

با ابلاغ ریاست جمهوری جلسات شورای چهارم پایان خواهد پذیرفت

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت : شورای نگهبان موافقت خود را با اتمام شورای چهارم در مردادماه سال 96 اعلام کرده و ما هم از قبل اعلام کرده بودیم که آمادگی این را داریم که در مرداد ماه شورا را تحویل دهیم.
کد خبر : 199772

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران در سیصدو شصت و پنجمین جلسه شورا و با اشاره به موضوع پایان کار شورای چهارم گفت: هنوز حکم و دستوری از سوی رئیس جمهور برای شوراها اعلام نشده، هر وقت اعلام و ابلاغ شد ،باید مسیر قانونی طی شود و جلسات شوراها پایان خواهد پذیرفت.
وی ادامه داد : از آنجایی که شورای نگهبان موافقت خود را مبنی بر پایان کار شوراها در دوره چهارم در تاریخ 12 یا 13 مرداد اعلام کرده به یقین دوران شوراها در مرداد ماه پایان خواهد پذیرفت. شورای جدید نیز بعد از اعلام و حضور فرمانداری و با ارائه گزارش شورای قبل کار خود را آغاز خواهد کرد .
چمران همچنین در تشریح روال قانونی این امر گفت: روال قانونی تغییر تاریخ اتمام شوراها به گونه‌ای است که باید برای اجرا، قانون از سوی رئیس جمهور به وزیر کشور ابلاغ شود که هنوز این اقدام انجام نشده است؛ با این وجود این قانون هرچند دیرتر ابلاغ می‌شود ولی از زمان اعلام شده در متن، قانون لازم الاجرا است. رییس جمهور 10 روز وقت دارد ابلاغیه این دستور را به روزنامه‌های رسمی و وزارتخانه های ذیربط بفرستد و بعد از آن قانون اجرایی و عملیاتی می‌شود. البته این پروسه هنوز طی نشده ولی با این حال من از قبل هم اعلام کرده بودم که 12 مرداد ماه آماده‌ایم تا شورا را تحویل دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته