دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1396 - 09:40
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد:

ویژگی وزیر علوم مطلوب گفتمان انقلاب

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) تاکید کرد باید وزیر علومی انتخاب شود که قدرت جمع‎آوری همه امکانات برای تحقق اهداف حوزه علم و فناوری در گفتمان انقلاب را داشته باشد.
کد خبر : 199770

حجت‌الله عبدالملکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، به دو اصل درباره معیارها و شاخص‌های انتخاب وزیر علوم در دولت دوازدهم اشاره کرد و گفت: «اولا وزیر علوم باید مبانی علم و فناوری در گفتمان انقلاب اسلامی را به خوبی درک کند. ثانیا وزیر آینده علوم باید قدرت جمع‎آوری همه امکانات برای تحقق اهداف حوزه علم و فناوری در گفتمان انقلاب را نیز داشته باشد.»


او ادامه داد: «متاسفانه بعضی از وزرا در دولت با مبانی انقلاب اسلامی آشنایی نداشته و ندارند و اگرهم شناختی از مبانی داشته باشند آن‎ها را قبول ندارند. بنابراین چنین مساله‎ای نوعی وادادگی است که در دولت و بین وزرا احساس می‎شود.»


این استاد دانشگاه عدم باور وزرا به ویژه وزیرعلوم به مبانی انقلاب اسلامی را خطرناک توصیف کرد و افزود: «تفکری در حوزه دیپلماسی به وجود آمده که اگر ادامه‌دار باشد خسارات و آسیب‎های جبران ناپذیری را به ارمغان می‎آورد و آن تفکر "تعامل با غرب" است. یعنی کلید پیشرفت ایران در عرصه‎های سیاسی و دیپلماسی را فقط تعامل با غرب برای مردم تعریف می‌کنند.»


عبدالملکی بر عدم نفوذ تفکر و اندیشه تعامل با غرب در وزارت علوم تاکید کرد و گفت: «اگر چنین اتفاقی رخ دهد در آینده دانشمندان و اندیشمندان ایرانی نادیده گرفته خواهند شد. بنابراین ما برای رشد و توسعه علمی نیازی به وابستگی به غرب نداریم. زیرا کشورمان از توانمندی‎های علمی خوبی برخودار است.»


او در ادامه افزود: «افراد توانمند بسیاری در داخل جریان سیاسی رئیس جمهور روحانی حضور دارند که می‌توانند وزیر علوم خوبی باشند، اما به چنین اشخاصی کمتر توجه و اهمیت داده می‌شود.»


عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) در پایان از مجلس شورای اسلامی خواست وزیر علومی را انتخاب کنند که شناخت خوبی از مبانی و تفکرات انقلاب اسلامی داشته باشد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته