دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1396 - 09:01
باهر در گفت‌وگو با آنا:

انتخاب وزیر پزشک برای وزارت علوم صحیح نیست

استاد دانشکاه شهید‌بهشتی معتقد است همان قدر که انتخاب وزیری با تخصص مهندسی در وزارت بهداشت غیرقابل قبول است، انتخاب وزیر پزشک برای وزارت علوم نیز پذیرفته نیست.
کد خبر : 199755

دکتر حسین باهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره مولفه‌های انتخاب وزیر علوم گفت: «کسی باید برای وزارت علوم انتخاب شود که به مسائل علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مسلط باشد، باید کسی انتخاب شود که دانشگاهیان معتبر او را قبول داشته باشند.»


او ادامه داد: «وزیر علوم باید کسی باشد که وجاهت ملی و بین‌المللی داشته باشد هم در داخل و هم در خارج از کشور او را بشناسند و از این طریق بتواند تحولی در حوزه آموزش عالی ایجاد کند. وزیر علوم باید از توان رایزنی‌های علمی خارجی برخوردار باشد و دانشگاه‌های جهان او را بشناسند و در تعاملات به او پاسخ مثبت دهند.»


این استاد ارتباطات دانشگاه شهید‌بهشتی با انتقاد از انتخاب وزاری غیرمتخصص گفت: «همان قدر که انتخاب وزیری با تخصص مهندسی در وزارت بهداشت غیرقابل قبول است، انتخاب وزیر پزشک برای وزارت علوم نیز پذیرفته نیست، صحیح نیست، وزیر علوم باید از حوزه علوم انسانی، علوم پایه یا مهندسی انتخاب شود.»


باهر همچنین از عملکرد فرهادی وزیر علوم کنونی انتقاد کرد و ادامه داد: «آقای فرهادی نتوانست تحولی ایجاد کند و کار برجسته‌ای از ایشان ندیدیم. آقای فرهادی برای سرپرستی مناسب است ولی در حد وزارت علوم نبود.»


او در پایان گفت: «فقط سه وزیر در دولت یازدهم عملکرد موفقی داشتند و همین سه وزیر باعث شد که دولت بتواند عملکرد قابل قبولی داشته باشد و در واقع ضعف بقیه وزارتخانه‌ها را پوشاند. وزرای امورخارجه، نفت و بهداشت موفق بودند و توانستند تحول خوبی در حوزه خود به وجود آورند. بقیه وزرا در حد سرپرست بودند، وزیر باید مدیر و مدبر باشند، مدیریت تنها نمی‌تواند نتایج خوبی به بار آورد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته