دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1396 - 15:15

پرداخت غرامت به ایران خواست فدراسیون فوتبال از دادگاه CAS

مقامات کشور ایران در مورد ظلمی که به باشگاه های ایرانی شده دفاعیات قابل قبولی ارائه دادند و به پرداخت غرامت هم تاکید بسیاری کردند.
کد خبر : 199710

به گزارش گروه ورزشی آنا، در جریان لیگ قهرمانان آسیا (2016) بود که اختلافات سیاسی بین دو کشور ایران و عربستان بالا گرفت و این اختلاف سیاسی به ورزش کشیده شد و کار به جایی رسید که فدراسیون فوتبال عربستان با بهانه جویی عنوان کرد که کشور ایران برای عربستانی‌ها نا‌امن است و حاضر نیستند در این کشور بازی کنند.عربستانی ها به کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه نوشتند و اعلام کردند که نمایندگان آنها برای رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به ایران نخواهند رفت. کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز با درخواست آنها موافقت کرد و قرار شد بازی این دو تیم در کشور ثالث برگزار شود.


این موضوع که در دادگاه عالی حکمیت ورزشی CAS در حال پیگیری است، در روز 22 تیرماه 96 جلسه ای برگزار شد؛ علیرضا اسدی دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال و امیرحسین صدیقی وکیل حقوقی و یک وکیل سوئیسی مقابل نمایندگانی از کشور عربستان به همراه وکلای سوئسی آنها نشستند تا بخش های دیگری از این پرونده بررسی شود.


هر چند که جزییات این جلسه هنوز افشا نشده اما گویا مقامات کشور ایران در مورد ظلمی که به باشگاه های ایرانی شده دفاعیات قابل قبولی ارائه دادند و به پرداخت غرامت هم تاکید کردند.


هزینه‌هایی همچون میزبانی از تیم‌های عربستانی در کشور ثالث، رفت و برگشت به کشور فوق، بلیت فروشی این دیدارها، اسکان در هتل، تجهیز و اجاره استادیوم‌ها در کشور ثالث، هزینه‌های تامین امنیت، چاپ پوسترها و بلیت‌های مربوط به مسابقه و ... از جمله هزینه‌های تحمیلی به باشگاه‌های ایرانی طی دو فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا بوده است و همچنین میزبانی از باشگاه‌های سعودی در کشور ثالث هزینه مضاعف دیگری برای باشگاه‌های ایرانی ایجاد کرده که موجب ضرر و زیان آنها شده است.


به هر روی این مناقشه همچنان ادامه دارد؛ نتیجه این پرونده در نحوه برگزاری و میزبانی دیدار پرسپولیس و الاهلی عربستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تاثیری نداشته و این دو تیم باید در کشور ثالث که میزبان آن از قبل مشخص شده رودروی هم قرار بگیرند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب