دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1396 - 14:00
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان:

مهارت‌آموزی محور برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان قرار گیرد

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان با بیان اینکه اوقات فراغت در تکوین شخصیت اجتماعی و زندگی آتی دانش‌آموزان نقش عمده‌ای ایفا می‌کند اظهار کرد: برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان به برنامه‌ریزی و همکاری همه جانبه همه نهادهای اجتماعی نیاز است.
کد خبر : 199684

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر رحمت علی صابری حقایق در جلسه کارگروه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت مدارس سما رشت، اظهار کرد: «اوقات فراغت فرصتی برای آموزش‌های مفید و سرگرم‌کننده و زمینه مناسبی برای پرورش مسئولیت پذیری، قانونمندی رفتار و روابط اجتماعی با همسالان و بزرگسالان است.»


معاون سما واحد رشت گفت: «نوجوانان و جوانان هر محیط و جامعه‌ای سرمایه‌های اصلی و بنیادی آن را تشکیل می‌دهند و شناخت و بررسی اوقات فراغت و چگونگی گذران این اوقات از جهات مختلف، اهمیت فراوانی دارد.»


صابری با بیان اینکه اوقات فراغت را نباید به مباحث ورزشی و امور فرهنگی منحصر دانست ادامه داد: «برای اوقات فراغت باید تدبیر جامعی اندیشید به نحوی که بتوان به نوجوانان و جوانان سلسله‌ای از برنامه‌های مورد توجه آنان که نشان از موفقیت در زندگی فردی و اجتماعی دارد، عرضه کرد.»


معاون سما واحد رشت با تاکید بر اینکه مهارت آموزی باید محور برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان قرار گیرد گفت: «در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و بسترسازی مناسب برای آشنایی آنان با فرهنگ کار و اشتغال و مهارت‌آموزی دوره‌های آموزشی و تخصصی کوتاه‌مدت، سما واحد رشت بستر مناسبی را برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم می‌کند تا با فرهنگ کار و اشتغال و مهارت‌آموزی آشنا شوند.»


وی با بیان اینکه بخشی از ظرفیت‌های سازمان سما در خدمت توانمندسازی دانش آموزان و دانشجویان و غنی‌سازی اوقات فراغت آنان است، خاطرنشان کرد: «بیش از ۵۰۰ نفر در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و برنامه‌های طرح غنی‌سازی اوقات فراغت مدارس و آموزشکده سما واحد رشت شرکت کردند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب