دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1396 - 12:23

نگرانی اروپا از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه

تحریم‌های گسترده آمریکا علیه روسیه، نگرانی شماری از مقام‌های اروپایی را نسبت به اثر این تحریم‌ها بر اقتصاد اروپا را به همراه داشته است.
کد خبر : 199679

به گزارش گروه روابط بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب سایت «سی. ان. بی. سی»، بریجیت زایپریز وزیر اقتصاد آلمان از کمیسیون اروپا خواسته است اقدامات احتمالی علیه ایالات متحده را پس از تحریم‌های شدید علیه روسیه، که می‌تواند به طور بالقوه به شرکت‌های اروپایی آسیب برساند، در نظر داشته باشد.


وزیر اقتصاد آلمان با انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و کشورهای دارای مشارکت اقتصادی با روسیه گفت: «ما این را نقض قانون بین المللی می‌دانیم. آمریکایی‌ها نمی‌توانند شرکت‌های آلمانی را مجازات کنند زیرا آنها از لحاظ اقتصادی در کشور دیگری کار می‌کنند. میان آلمان و روسیه در زمینه گاز طبیعی و خطوط انتقال نفت، همکاری‌هایی وجود دارد.» او همچنین افزود که کشورش به دنبال یک جنگ تجاری نیست.


پس از رای کنگره آمریکا به وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه و حمایت دونالد ترامپ از این تحریم‌ها، روسیه هم دست به اقدام‌های تلافی جویانه زد. این امر موجب شده است شماری از کشورهای اروپایی مانند آلمان که بیشتر به دنبال گسترش روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای دیگر از جمله آمریکا و روسیه هستند، شرایط جدید را به زیان منافع اقتصادی خود ببینند و خواهان تغییر این وضعیت شوند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته