دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی بانک مسکن در گفت‌وگو با آنا پاسخ داد

شائبه‌های وام تبعی مسکن

سخنگوی بانک مسکن درباره جزئیات وام‌های تبعی که چندی پیش معاون وزیر راه و شهرسازی از آن خبر داده بود، عنوان کرد که وام تبعی، تسهیلات و وامی نیست که بخواهد به مردم پرداخت شود.
کد خبر : 199632

مسعود ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه شورای پول و اعتبار با وام تبعی موافقت کرده است، درباره جزئیات این بخش هم اظهار کرد: وام تبعی یک نوع کفایت سرمایه برای بانک مسکن است.


وی تصریح کرد: وام تبعی در حوزه بحث‌های داخلی و تخصصی بانک است و مربوط به کفایت سرمایه می‌شود. به عبارتی وامی نیست که به مردم و مشتریان بانک مسکن تعلق بگیرد.


ایزدی تاکید کرد: در واقع وام تبعی اطمینان مردم را به نسبت به کفایت سرمایه بانک افزایش می‌دهد.


به گفته سخنگوی بانک مسکن، در فرمول کفایت سرمایه بانک‌ها استانداردهایی وجود دارد که یکی از لایه‌های آن وام تبعی است.


ایزدی بیان کرد: هر چند شورای پول و اعتبار با وام تبعی موافقت کرده اما هیات مدیره بانک مسکن نیز باید آن را به دقت بررسی کنند تا ابعاد آن کاملا مشخص شود و به احتمال بسیار ظرف هفته آینده جزئیات مشخص خواهد شد.


وی خاطر نشان کرد: وام تبعی همانند فضای سرمایه به نوعی قدرت وام دهی بانک را افزایش می‌دهد و وامی نیست که به طور مثال همانند صندوق مسکن یکم در قالب آن تسهیلاتی به مردم ارایه شود.


هفته گذشته حامد مظاهریان معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی از موافقت بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار با وام تبعی مسکن خبر داده و اعلام جزئیات آن را به زمانی دیگر از سوی بانک مسکن موکول کرده بود. همین امر موجب شد تا متقاضیان بازار مسکن در انتظار وام جدید بانک مسکن باشند و شائبه‌هایی نیز در این زمینه شکل گرفت که البته حالا بنا بر اظهارات سخنگوی بانک مسکن مشخص شد، وام جدیدی برای متقاضیان بازار مسکن از سوی این بانک در راه نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب