درگیر کردن مخاطب، سختی کار بازیگری است
به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، نخستین روز از کارگاه آموزش بازیگری آرش دادگر در دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی به چگونگی حرکات درست بازیگری اختصاص داشت.
آرش دادگر در این کارگاه به این نکته تاکید کرد که باتوجه به فعالیت ذهن و از آنجا که وقتی در جایی هستیم و مشغول انجام کاری هستیم ذهنمان جای دیگری است، دنیای سورئال (فراواقعگرایی) مانع از درک یک علت می شود بنابراین در چنین شرایطی انسان در دو مسیر متفاوت حرکت میکند.
دادگر ضمن آموزش حرکت بر روی مفصل، حرکت بازیگر را به مثابه کار بندباز دانست. وی همچنین درست بودن حرکت بازیگر را از علل اعتقاد مردم به سختی کار بازیگری معرفی کرد.
وی در بخش دیگری از کارگاهش نشان داد که با تفکر، حرکت بدن بازیگر مختل میشود و او نمیتواند در لحظه بازخورد طبیعی خود رانشان دهد.
دادگر در ادامه قدرت تخیل افراد به عنوان یک امتیاز اشاره کرد که با بیان نامناسب و احساسات، بیتاثیر میشود. به گفته این کارگردان تئاتر سختی کار بازیگر به درگیر کردن مخاطب مرتبط است. وی بداهه و فضاسازی را زمینه استراتژی و ایجاد بازی نزدیک دو پارتنر دانست.
این مدرس تاتر در پایان کارگاه تاکید کرد: بازیگری احساس نیست، الکی حرف زدن نیست، تکیه پراکنی نیست بلکه جسم است.
دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی از ۸ تا ۱۱ مردادماه جاری در بجنورد، مرکز خراسان شمالی برگزار میشود و آرش دادگر دو کارگاه آموزشی حرکت و حواس در قالب برنامههای جشنواره تئاتر رضوی برگزار میکند.
انتهای پیام/