دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1396 - 16:36
شهردار پایتخت خبر داد:

اتصال سه مجموعه بزرگراهی با بهره برداری از تونل شهدای غزه و بزرگراه شهید همدانی

شهردار تهران با اشاره به افتتاح موزه مشاهیر در خانه اتحادیه و فاز 2 باغ پرندگان طی هفته آینده گفت: تلاشمان این است که همه پروژه‌های نیمه تمام این دوره را به اتمام برسانیم. درهمین راستا خط 8 مترو که مربوط به فرودگاه امام خمینی (ره) است درهفته آینده افتتاح می شود.
کد خبر : 199477

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شهرنوشت، محمدباقر قالیباف در حاشیه آیین بهره برداری از بزرگراه شهید حسین همدانی (ادامه بزرگراه شهیدحکیم) و تونل شهدای غزه با حضور در جمع خبرنگاران با پرداختن به کم و کیف پروژه‌های مذکور اظهارکرد: با احداث این پروژه مجموعه بزرگراهی شرق و غرب تهران که در حقیقت سه مجموعه اتوبانی است و شرق و غرب تهران را به هم وصل می‌کند در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد. احداث تونل شهدای غزه و ادامه اتوبان شهید حکیم یعنی بزرگراه شهید همدانی باعث شد که ما حلقه حرکتی بزرگراهی‌مان را در شرق و غرب تهران به اتمام برسانیم. ضمن اینکه این پروژه‌ها کمک کرد که مسیرهای حرکتی شمال به جنوب در غرب تهران یعنی اتصال جاده قدیم، جاده مخصوص و بزرگراه آزادگان و اتصال آنها با بزرگراه‌های شهید همدانی، حکیم و با بزرگراه‌های شهید خرازی و شهید همت اتفاق بیفتد.
وی با بیان اینکه با احداث ادامه بزرگراه شهید حکیم و تونل شهدای غزه یک جریان روان شرقی -غربی و شمالی - جنوبی درغرب تهران ایجاد می‌شود، گفت: این پروژه 25 کیلومتر کار بزرگراهی و رمپ و لوپ دارد که 15 کیلومتر آن مربوط به بزرگراه شهید همدانی است. 10 کیلومتر رمپ و لوپ، احداث 10 پل و تونل شهدای غزه از دیگر ویژگی‌های این پروژه است.
شهردار تهران با بیان اینکه هزینه پروژه‌های ادامه بزرگراه شهید حکیم و تونل شهدای غزه 750 میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد: این پروژه‌ها با همکاری و مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و قرارگاه سازندگی حضرت قائم ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده و مجموعه کارهای تاسیساتی و فنی آنها به طور کامل انجام شده است.
قالیباف با اشاره به یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد پروژه مذکور بیان کرد: پروژه بزرگراه شهید حکیم و تونل شهدای غزه هم پیوست اجتماعی و هم پیوست محیط زیستی دارد. ضمنا از آنجا که این اتوبان از پارک چیتگر عبور می‌کرد، تونلی احداث شد تا هیچ درختی قطع نشود. از طرف دیگر بخشی از بزرگراه را منفی یک عمل کردیم تا آلودگی صوتی برای بخشی از شهرک‌هایی که در این مسیر هستند به وجود نیاید.
به گفته قالیباف تونل شهدای غزه به طور کامل ایزوله شده و این پروژه هیچ مشکلی از طیف ریزش آب نخواهد داشت.


آخرین وضعیت فروش فروشگاه‌های زنجیرهای شهروند
شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر فروش فروشگاه‌های زنجیرهای شهروند و مجموعه شهر آفتاب بیان کرد: فروش این دو مجموعه مصوبه شورای اسلامی شهر تهران را داراست و پس از تایید به قانون تبدیل و ابلاغ شده است. مجموعه شهر آفتاب و فروشگاه زنجیره ای شهروند طبق مصوبه شورای اسلامی شهرتهران به بانک شهر فروخته شده است.
قالیباف درپاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص سرانجام پروژه‌های نیمه تمام شهرداری دریک ماه باقی مانده از دوره اخیر مدیریت شهری اعلام کرد: تلاشمان این است که همه پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم. در همین راستا خط 8 مترو که مربوط به فرودگاه امام خمینی (ره) است، درهفته آینده افتتاح می‌شود. اقدامات مربوط به خط 6 مترو نیز در مرحله بالای 95 درصد است که ممکن است در این دوره مدیریت افتتاح نشود و دو تا سه ماه بعداز آن افتتاح شود.
وی با اشاره به سرانجام دو پروژه تفریحی و فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد: فاز 2 باغ پرندگان که مشتمل بر 7 هکتار است و با تور بسته شده هفته آینده افتتاح می‌شود. ضمن اینکه در چند روز آینده موزه مشاهیر را در منطقه 12 افتتاح می‌کنیم.
شهردار پایتخت تاکید کرد: موزه مشاهیر در یکی از مجموعه‌های قدیمی شهر یعنی در خانه اتحادیه که به معنای واقعی کلمه منهدم شده بود و توسط شهرداری تهران نوسازی شده، بنا شده و همراه با موزه خوشنویسی که یک ضرورت برای تهران و کشور است به زودی افتتاح می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته