روابط عمومی؛ کنش ارتباطی مبتنی بر اطلاعرسانی و تبلیغات صحیح و بهنگام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر امینرضا کمالیان در شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با تأکید بر اهمیت بازنگری در فعالیتها و برنامههای روابط عمومی و اهمیت این حوزه در تبیین ماهیت واقعی سازمانها در اجتماع، اظهار کرد: «حرکت روابط عمومی به صورت سنتی و بدون نوآوری و بروزرسانی به هیچ عنوان قادر به تبیین ماهیت سازمان در جامعه نیست، بویژه در عصر کنونی که جوامع به سرعت به سوی مدرنیته شدن در حال حرکت هستند.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: «در این جلسه قصد تبیین و تشریح فعالیتها و برنامههای تئوریک روابط عمومی نیست بلکه برای بحث و تبادل نظر پیرامون فعالیتهای عملیاتی و تطبیقی گردهم آمدهایم، باید در این جلسه راهبردها و تکنیکهای عملیاتی تشریح و تفسیر شود.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان روابط عمومی را ترکیب تفکر و تخصص دانست و عنوان کرد: «کارشناسان روابط عمومی باید قادر باشند در حوزه عمومی با شیوههای نوین، به فهم و ارتباط دوگانه و تحلیل محتوا بپردازند، بنابراین رهیافت و رویکرد باید تغییر کند و ابزار این رهیافت بهروز و مدرن بودن است.»
این مسئول دانشگاهی با بیان اینکه تلفیق ابزارهای تبلیغاتی میتواند تاکتیکهای اقناعی نوینی را پدید آورد و مسیر موفقیت را هموار سازد، عنوان کرد: «استفاده از متدهای تلفیقی میتواند تولیدکننده ابزار و راهبردهای مدرن اطلاعرسانی و تبلیغات باشد و این امر مستلزم جامعهشناسی، مخاطبشناسی، ابزارشناسی، بحرانشناسی و .... است.»
کمالیان با تأکید بر استفاده بهینه از ذهن پویا برای برای موفقیت در حوزه روابط عمومی، عنوان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن امکانات، محصولات و خدمات خوب، بستر مناسب برای آموزش و پژوهش کیفی را دارا بوده و وظیفه آشکار و شفافسازی این بستر برای اجتماع بر عهده روابط عمومی پویا و نوین است.»
در بخش دیگری از این جلسه درباره بخشنامه هدایت تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه و راهکارهای نوین و عملیاتی اطلاعرسانی و تبلیغات بحث و تبادل نظر شد.
در این جلسه از مسئولان روابط عمومی واحد زابل و خاش به عنوان روابط عمومی برتر استان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/