دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1396 - 13:42
رئیس اداره توسعه انجمن‌های مدارس کشور:

اولیای دانش آموزان باید بر عملکرد مالی مدارس نظارت داشته‌باشند

رئیس اداره توسعه انجمن‌های مدارس کشور بیان کرد: والدین می‌توانند بر عملکرد مالی مدارس نظارت داشته باشند.
کد خبر : 199382

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدرضا ولی‌زاده، رئیس اداره توسعه انجمن‌های مدارس کشور در نشست خبری صبح امروز (دوشنبه) که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: اولیای دانش آموزان حق دارند در حوزه مشارکت‌های مالی بر عملکرد مدارس نظارت داشته باشند، بنابراین آنها باید این حق خود را از مسئولان مدرسه مطالبه کنند.


وی افزود: متاسفانه در مدارس کشور به خوبی از ظرفیت‌های انجمن اولیا و مربیان استفاده نشده است؛ برای نمونه متاسفانه این افراد در امر حمل و نقل دانش‌آموزان نقشی ندارند در حالی که این افراد نقش موثر و خوبی می‌توانند در این حوزه داشته باشند.


ولی‌زاده با بیان اینکه دریافت وجه نقدی تحت عنوان «کمک مدرسه» منع قانونی ندارد، یادآور شد: اما مدیران نباید در اجرای این قانون، والدین را اجبار به پرداخت وجه کنند.


وی تصریح کرد: هم‌چنین مسئولان مدرسه نباید برای دریافت وجه نقدی پیام‌های شفاهی و یا کتبی به اولیا ارسال کنند.


رئیس اداره توسعه انجمن‌های مدارس کشور در ادامه با توجه به تمهیدات وزارت آموزش و پرورش در حوزه حمل و نقل دانش آموزان، عنوان کرد: خوشبختانه شمار حوادث سرویس‌های مدارس کاهش یافته است، اما هم‌چنان در برخی مناطق به‌خصوص مناطق صعب‌العبور شاهد وقوع برخی حوادث هستیم که بیشتر این حادثه‌ها نیز مربوط به وسایل ناایمنی است که توسط خود اولیا انتخاب شده و مورد تائید وزارت آموزش و پرورش نیست.


ولی‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی براینکه برای مقابله با این امر چه تمهیداتی اندیشیده شده‌است، گفت: مکاتباتی با وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور انجام شده اما مسئول این کار وزارت آموزش و پروزش نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته