دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1394 - 09:05

توضیح شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران درباره یک خبر

شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در واکنش به خبری در مورد سد گتوند در استان خوزستان توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر : 19924

به گزارش گروه اجتماعی آنا، متن کامل جوابیه شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایرانی به این شرح است:


احتراماً؛ در پی انتشار اخبار کذبی در خصوص شکایت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از آقای علی راد یوسفی توضیحاتی به شرح زیر ارسال می‌گردد. خواهشمند است با عنایت به کذب بودن اخبار منتشر شده متن خبر زیر در خروجی آن رسانه قرار گیرد. آدرس و لینک خبر: https://fa.iwpco.ir


پیرو انتشار اخبار کذب در خروجی آژانس خبری بختیاری (ایبنا نیور) در زمینه شکایت شرکت توسعه آب و نیروی ایران از علی رادیوسفی (یکی از اهالی شهرستان مسجد سلیمان) به خاطر مسائل تملک اراضی، این شرکت دلیل شکایت خود را انتشار اخبار کذب در مورد خودکشی فردی ۲۳ ساله بنام اردشیر اسکندری در سد گتوند اعلام کرد.
در این خبر کاملا کذب، علی رادیوسفی درمورخ ۹۴/۲/۱۴ با انتشار خبری در خبرگزاری آنا با تیتر «سد گتوند هشتمین قربانی خود را غرق کرد/ بیکاری علت خودکشی جوان ۲۳ ساله» مدعی شده بود که دلیل خودکشی اسکندری زیر آب رفتن زمین‌های وی در اثر ساخت سد گتوند و بیکاری بوده و به همین دلیل خود را در دریاچه سد گتوند غرق نموده است و در نامه‌ای علت خودکشی خود را از دست دادن زندگی در اثر احداث سد گتوند عنوان کرده است.
روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران یادآور شد: پس از تحقیقات از سوی مقامات قضایی، مشخص شد فرد مذکور خودکشی نکرده و از بستگان نزدیک علی رادیوسفی و ساکن مسجد سلیمان می‌باشد. این فرد که فاقد هر گونه املاک در محدوده سد گتوند و منطقه آب ماهیک است هم اکنون زنده و داستان خودکشی اسکندری ساخته و پرداخته رادیوسفی بوده است.
روابط عمومی شرکت تصریح کرد: دلیل اصلی احضار رادیوسفی از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مسجد سلیمان به خاطر انتشار اخبار کذب و تشویش افکار عمومی مبتنی بر خودکشی در اعتراض به ساخت سد گتوند می‌باشد.
شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران همچنین اعلام نمود بیش از ۹۵ درصد املاک و اراضی محدوده سد گتوند بدون هیچ گونه شکایتی به تملک دولت در آمده و بر خلاف خبر منتشر شده این شرکت نیز هیچ شکایتی از مردم محترم آبماهیک و سایر مالکان ننموده است از اینرو با وجود تمامی مسائل، به گونه‌ای عمل شده که در بخش تملک سد گتوند، مطابق با مفاد قانونی، مردم به حقوق خود دست یابند و تا امروز نیز هیچ کس از این شرکت بابت تملک اراضی در سد گتوند شکایت نکرده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: سد گتوند
ارسال نظر
هلدینگ شایسته