دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

در افتتاحیه ششمین جشنواره فیلم بین المللى شهر چه گذشت؟

مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره بین المللی فیلم شهر در باغ موزه هنر ایران با اجرای محمد سلوکى برگزار شد.
کد خبر : 199229

به گزارش خبرنگار فرهنگى آنا، در ابتدای این مراسم که با حضور تعدادی از هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد سیدعلی احمدی دبیر این دوره از جشنواره ضمن سلام و خوش آمدگویى به مهمانان برنامه گفت: از فردا تا روز جمعه در محضر شما در پردیس سینما گالرى ملت هستیم و اکران آثار را خواهیم داشت. بعلاوه اتفاقات دیگرى که در بخش جنبى این جشنواره می افتد را خودتان قضاوت کنید.


وی افزود: لطفا این ٥ روز ما را تنها نگذارید و با ما همراه باشید.


پس از صحبت های کوتاه دبیر جشنواره محمد معتمدی به همراه گروه کویر به روى صحنه آمدند و قطعاتى را اجرا کردند.



در ادامه این مراسم برگزیدگان بخش مسابقه فیلم محله، جوایز ویژه بخش تهران و جایزه ویژه شهر امن اعلام شدند. با حضور هیات انتخاب فیلم های محله که متشکل بود از مرجان اشرفی زاده، مرتضی عباس میرزایی و رهبر قنبری سه کارگردان اکبر دره بالایی برای فیلم آرزوهای کودکی، حامد مرادی نیا براى ماموریت غیر ممکن، داود جلیلی براى فیلم موضوع انشا در رتبه سوم قرار گرفتند و دیپلم افتخار تندیس جشنواره و جایزه نقدی را دریافت کردند.


در رتبه دوم این بخش نیز دو فیلم مانکن به کارگردانى محمد محمدآبادی، فیلم بدون عنوان ساخته شهاب احمدلو و همچنین جایزه رتبه اول این بخش به على عرفان فرهادی براى فیلم من تو ما تعلق گرفت.


علی عرفانی فرهادی پس از دریافت جایزه خود گفت: گله ای دارم از فضایی که در تولید فیلم های کوتاه پیش آمده است. در فیلم های کوتاه متاسفانه بعضی ها خود را مرجع تقلید می دانند و فیلم زیر ٣ دقیقه را کوتاه نمی بینند اما امیدوارم این مشکل به زودی رفع شود و این نگاه به زودی از بین برود.


در بخش فیلم های محله، پوران درخشنده، حمید نعمت اله و روح اله حجازی فر جایزه ویژه ای را به صادق اکبری براى فیلم سرای امید اهدا کردند و جایزه بخش ویژه تهران به ترتیب اهدا شد به آرمین تیمورى برای فیلم این باریکه راه، اکرم نعمتى براى فیلم پارک و ایمان بیات فر براى اجاره نشین ها ٢٦ سال بعد.


همچنین جایزه ویژه شهر امن به بابک مجیدی براى فیلم کلاغ پر اهدا شد.




در ادامه این مراسم بزرگداشت سیمین معتمدآریا با کلیپى آغاز شد که در آن هنرمندانى چون جمشید مشایخى، محمدعلى نجفى، فرهاد توحیدى، مجید مظفرى، پرویز پرستویى، ایرج طهماسب، حسین علیزاده، حمید جبلى و همسر فاطمه معتمدآریا صحبت کردند، سپس محمد سلوکى از سیدعلى احمدى، همایون اسعدیان، پوران درخشنده، مریلا زارعى روى صحنه آمدند تا مراسم بزرگداشت را اجرا و از فاطمه معتمدآریا تقدیر کنند.


معتمدآریا ضمن تشکر از این بزرگداشت گفت: از همه کسانی که این مراسم را برای من برگزار کردند تشکر می کنم. هر چقدر اتفاق پر مهر در این شهر بیفتد میزان آسیب دیدگی کمتر می شود. هر آغازی پایانی دارد و خوشحالم که آغازی بر این پایان هستم.


همایون اسعدیان نیز درباره معتمد آریا اظهار کرد: ما چشم باز کردیم و همیشه معتمدآریا بود. از این موضوع خوشحالم ولی برای من که راه بر فراز و نشیبی را آمده‌ام پایان خط دور نیست.


وى افزود: مفتخرم که کنار عزیزانی بودم که به آنها افتخار می کنیم. سیمین عزیز افتخار می کنم که در این راه همراه تو بودم.


در ادامه این مراسم نکوداشت حبیب الله کاسه ساز با پخش کلیپى که در آن یادى از زنده یار کاسه ساز شد انجام و از خانواده این مرحوم تقدیر شد و همچنین از پوسترى که براى او طراحى شده بود رونمایى شد.


دکترمحمود صلاحى؛ معاون فرهنگى و هنرى شهرداری تهران ضمن بیان خدمات شهرداری و اعلام آمار تاسیس مکان های فرهنگی و هنری گفت: خوشحالم که دوره ششم آثار ٥٠ درصد افزایش داشته و این نشان از اهمیت موضوع هنر در شهرنشینی دارد.


در بخش پایانی این مراسم برگزیدگان مسابقه اقلام تبلیغاتی سینمای ایران با حضور هیات داوری و انتخاب که متشکل بود از هومن بهمنش، رامبد جوان، سیف اله صمدیان و بهرام رادان اعلام شدند.


جایزه ویژه هیات داورى


محمد روح امین برای طراحی پوستر ایستاده در غبار، من و نهنگ عنبر


بهترین پوستر فیلم های داستانی کوتاه و نیمه بلند


علی باقری برای فیلم های روتوش، رویاهای دم صبح و یک گزارش


بهترین پوستر فیلم های سینمایی


با تقدیر از علی باقری جایزه به محمدحسین هوشمندی برای طراحی پوستر فیلم سینمایی من اهدا شد.


جایزه بخش عنوان بندی


امیر مهران براى عنوان بندى فیلم ماحى


همچنین جایزه بهترین آنونس و تیزر جشنواره به طور مشترک به امیرشیبان خاقانی براى رگ خواب و محسن امیریوسفی یرای تیزر فیلم سینمایی خواب تلخ


بخش عکس


سمیه جعفرى براى عکاسى فیلم خاطرات اسب سیاه


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته