دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1396 - 20:51
عضو فراکسیون امید:

حضور زنان در معاونت‌ها قابل تقدیر است/نباید توقع داشت که زنان الزاما وزیر شوند

پروانه مافی با بیان اینکه نباید توقع داشت که زنان الزاما وزیر شوند و حضور آنها در معاونت‌ها نیز قابل تقدیر است، گفت: در دولت یازدهم 3 نفر در کابینه حضور داشتند و ان شاء الله در دولت آینده هم حضور خواهند داشت.
کد خبر : 199193

پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به لزوم حضور زنان در کابینه دوازدهم گفت: من تعجب می‌کنم چرا عده‌ای نام این را "سهم خواهی" می گذارند.


وی با بیان اینکه چطور زمانی که صحبت از انتخابات و مشارکت مردمی و حضور پای صندوق‌های رای است، نامی از سهم‌خواهی برده نمی‌شود، تصریح کرد: اما وقتی بحث حضور در مدیریت‌های اجتماعی و سیاسی مطرح می‌شود، عده‌ای می‌گویند سهم‌خواهی زنانه؟


عضو فراکسیون امید با بیان اینکه، چنین رفتاری "نقض غرض" است، خاطر نشان کرد: اگر زنان بخواهند در موضوعات مدیریتی صاحب‌نظر باشند، سهم‌خواهی است؟


نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه همه وزرا در دولت دوازدهم می‌بایست حداقل یکی از معاونت‌های خود را در اختیار زنان قرار دهند، تصریح کرد: این کار باعث می‌شود که بانوان تجربیات کارهای سطح اول را نیز کسب کنند تا برای 4 سال بعد کسی نتواند ادعا کند که زنی برای کرسی وزارت نداریم.


مافی در ادامه تاکید کرد: یکی از وظایف وزرا استفاده از بانوان در پست‌های مختلف وزارت است که می‌بایست قطعا در دولت آینده اتفاق بیفتد.


وی با بیان اینکه نباید توقع داشت که زنان الزاما وزیر شوند و حضور آنها در معاونت‌ها نیز قابل تقدیر است، اظهار داشت: در دولت یازدهم 3 نفر در کابینه حضور داشتند و ان شاء الله در دولت آینده هم حضور خواهند داشت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته