دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به مناسبت گرامی داشت فتح خرمشهر و روز جانباز انجام شد

دیدار هیات رئیسه واحد بندرعباس با خانواده جانبازان هشت سال دفاع مقدس

هیات رئیسه و جمعی از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر و شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز با تعدادی از خانواده‌های دانشجویان جانباز دیدار و گفتگو کردند
کد خبر : 19905

به گزارش خبرنگار آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس در این دیدار با گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل (ره)، خانواده شهدا، رزمندگان ، جانبازان و آزادگان عزیز را بزرگترین وارثان انقلاب خواند که از جان خود و خانواده خود گذشتند تا آرامش و آسایش دیگران را فراهم سازند . وی با اشاره به تعبیر حضرت امام راحل (ره) در خصوص « انقلاب ما انفجار نور بود » این انقلاب را به سان خورشیدی دانست که با طلوع خود بر ظلمت و تاریکی غلبه کرد و ریشه های فساد و فحشا را در جامعه خشکاند .


مهدی باقری تاکید کرد: امروز به میمنت حضور متبرک رزمندگان، جانبازان و آزادگان عزیز در اجتماع ؛ انقلاب بیمه شده و به عنوان یک الگوی جامع در اختیار کشور های تحت سلطه قرار گرفته تا پرچم مبارزه با ظلم ، ستم و استکبار را به اهتزاز در آورند و با ظالمان و ایادی استکبار، به مبارزه برخیزند.


رئیس واحد بندرعباس، امام راحل رضوان الله علیه را فیلسوفی متدین و بزرگ خواند که با الهام از بیانات ائمه اطهار و قرآن کریم، دروازه مبارزه با رژیم ستم شاهی را گشود و بنیاد انقلاب اسلامی را در کشور بنا نهاد تا جامعه بر مبنای استقلال و آزادی مسیر موفقیت و بالندگی را طی کند.


این مسؤول، انقلاب اسلامی را نشات گرفته از نهضت عاشورا خواند و گفت: تا وقتی که این انقلاب برپایه تفکرات حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری حرکت کند ، انقلاب ما جهانی خواهد شد و جوانان این مرز و بوم قله های افتخار را فتح خواهند کرد.


وی نقش خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران انقلاب را در پیروزی انقلاب مهم خواند و گفت: اگر این جان فشانی ها، از خود گذشتگی ها و داشتن روحیه بالای مبارزه با استبداد و استکبار در خانواده های شهدا نبود امروز ما طعم شیرین پیروزی و آزادی را مزمزه نمی کردیم و هنوز در زیر یوغ استعمار گرفتار و در بند بودیم.


وی خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران را بزرگترین سرمایه های معنوی این انقلاب و ملت خطاب کرد و افزود : اگر این سرمایه ها در جامعه حفظ شود بسیاری از ارزش های انقلاب در جامعه شکوفا خواهد شد و جامعه، راه توسعه و پیشرفت را با سرعت وصف نشدنی طی خواهد کرد.


در این دیدارها خانواده جانبازان خاطرات خود از دوران جنگ تحمیلی، اسارت و... را بیان کردند. این دیدارها با اهداء لوح سپاس و تجلیل از چند جانباز دفاع مقدس پایان یافت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته