دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نشست‌های پرسش و پاسخ جشنواره فیلم فجر / 24

فاطمه معتمدآریا: من بی‌تقصیرم

فاطمه معتمدآریا گفت: «ماهان نصیری‌ندا بازیگر خارق‌العاده و بی‌نظیری است. او بسیار با هوش و با استعداد است و به راحتی از پس ایفای نقشش برآمد. در خوب بودن او من بی‌تقصیرم.»
کد خبر : 1990

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «یحیی سکوت نکرد» با حضور کاوه ابراهیم‌پور کارگردان، طلا معتضدی نویسنده فیلمنامه، تینا پاکروان تهیه‌کننده، علی عابدینی طراح صحنه، حسین جلیلی فیلمبردار و فاطمه معتمدآریا به همراه ماهان نصیری‌ندا بازیگر خردسال برگزار شد.


در ابتدای این نشست ابرهیم‌پور گفت: «کاوه ابراهیم پور هستم؛ یک فیلم اولی! اما شانسم این بود که با یک گروه بزرگ و حرفه‌ای کار کردم.»


وی درباره ماهان نصیری‌ندا، بازیگر خردسال نقش «یحیی» اظهار کرد: «توصیف ماهان نصیری مشکل است. ماهان از میان ۲۰۰ کودکی که برای نقش «یحیی» تست دادند انتخاب شد، آن هم به‌دلیل خارق‌العاده بودنش.»


وی افزود: «از ابتدا تصمیم داشتم که در محله کودکی خودم فیلم را بسازم. داستان فیلم ما گذر زندگی یک کودک و رسیدن او به بلوغ ذهنی است. در واقع «یحیی» مانند جنینی است که تمام مدت با محیط بیرونی ارتباط برقرار می‌کند.»


کارگردان «یحیی سکوت نکرد» اظهار کرد: «فکر می‌کردم این فیلم در بخش نگاه نو قرار بگیرد، اما به بخش هنر و تجربه آمد.»


در ادامه فاطمه معتمدآریا نیز به استعداد بی‌نظیر ماهان نصیری اشاره کرد و گفت که در خوب بودن او بی‌تقصیر بوده است.»


طلا معتضدی نویسنده فیلمنامه «یحیی سکوت نکرد» بیان کرد: «این فیلمنامه کار گروهی بود و همه دوستان در هر چه بهتر شدن فیلم دخیل بودند. فیلم «یحیی سکوت نکرد» از زمان نوشتن تا انتهای فیلمبرداری، تدوین و مراحل پایانی فنی یک کار تعاملی بود.»


پس از آن تینا پاکروان که بعد از تجربه نخستین کارگردانی‌اش، تهیه‌کنندگی یک فیلم اول را برعهده گرفته است، گفت: «پیش‌تولید و تولید عجولانه فیلم‌های اول به دلیل کمبود منابع مالی، به این فیلم‌ها ضربه می‌زند اما خوشبختانه برای تولید این فیلم سرمایه‌گذارانی به ما اعتماد کردند که حتی قبل از صدور پروانه ساخت، برای پیش تولید اقدام کردند.»


وی ادامه داد: «با تکمیل بودن مراحل انتخاب لوکیشن و طراحی دکور، دقیقا سه روز بعد از دریافت پروانه ساخت فیلمبرداری را آغاز کردیم.»


پاکروان در پایان خاطرنشان کرد: «فیلم‌های خوب همیشه در آخرین سانس جشنواره نمایش داده می‌شوند و فکر می‌کنم که جشنواره هم این نکته را فهمیده که «یحیی سکوت نکرد» فیلم خوبی است.»


حسین جلیلی فیلمبردار این فیلم نیز عنوان کرد: «تعاملی که میان من و کارگردان بود و البته تجربیاتی که در ساخت تیزرهای تبلیغاتی به دست آورده بودیم، منجر به ساخت این فیلم شد.»


وی افزود: «طی مشورت‌هایی که با ابراهیم‌پور داشتیم، قرار شد دوربین به عنوان ناظر با فیلم همراه باشد و اگر این اتفاق افتاده است، خوشحالم.»


علی عابدینی طراح صحنه این فیلم نیز گفت: «زمانی که ایران نبودم کارگردان، لوکیشن را انتخاب کرده بود و وقتی آنجا را دیدم، با یک خانه خالی روبه‌رو شدم که باید طراحی صحنه آن را به فضای ذهنی کارگردان نزدیک می‌کردم.»


ژینوس پدرام هم که اولین تدوین خود را با فیلم سینمایی «یحیی سکوت نکرد» تجربه کرده است، گفت: «در زمان تدوین همراه با کاوه ابراهیم‌پور نتیجه می‌گرفتیم که بخش‌هایی از فیلم را تغییر دهیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته