دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رییس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس:

آزادسازی خرمشهر، یک معجزه آشکار الهی بود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس ، شرایط خرمشهر را در آن برهه زمانی بسیار بغرنج و دردناک توصیف و تاکید کرد که آزادسازی خرمشهر بدون شک یک معجزه آشکار الهی بود .
کد خبر : 19887

به گزارش خبرنگار آنا، مهدی باقری در آیین گرامی داشت سالروز آزاد سازی خرمشهر با گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل (ره) یادآوری نمود که آغاز جنگ تحمیلی و حمله همه جانبه دشمنان داخلی و خارجی به خاک وطن عزیزمان ایران و آرمان های انقلاب و در کنار آن پیروزی نه چندان تثبیت شده انقلاب تازه به ثمر نشسته اسلامی در آن شرایط سخت و جانفرسا ،اشک را در چشمان و درد را در گلو تازه می نماید و تمام سختی ها و مشکلات آن زمان را پیش روی مدافعان قهرمان و رزمندگان جان برکف دوباره زنده می سازد.


وی شرایط جنگ تحمیلی را در زمانی که انقلاب تازه به ثمر نشسته بود وآتش خیانت های داخلی عوامل وابسته به غرب و شرق زبانه می کشید ،بسیار دردناک توصیف و تاکید کرد: اگرکمک و یاری خدواند تبارک و تعالی در کنار ایمان و اعتقاد راسخ رزمندگان و نگاه جهان شمول رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران نبود بدون شک ، طعم شیرین پیروزی ،هیچگاه نصیب ملت شریف ایران نمی شد.


باقری با اشاره به شرایط نامساوی جنگ تحمیلی گفت: جنگ ما در ظاهر جنگ با عراق بود و هشت سال دفاع جوانمردانه رزمندگان در مقابل کشورهای ابر قدرت ،نشان داد که با ایمان و اخلاص می شود به پیروزی رسید.


وی افزود: در عاشورا حسینی اگر 72 یار مخلص امام حسین (ع) بر هزاران لشکر یزیدی فائق آمدند و خون بر شمشیر پیروز شد این مهم دوباره در جنگ تحمیلی آشکارا تکرار شد و نشان داد که هیچ چیز بر ایمان ، اخلاص و جوانمردی پیروز نمی شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس؛ امام راحل(ره) را انسانی فرهیخته ، فرزانه خواند که چون ناخدایی کارآزموده با درک شرایط زمان، کشتی انقلاب را در تلاطم امواج سهمناک و توفان دهشتناک با صبوری و قدرت به ساحل امنیت و آرامش رسانید و طعم شیرین پیروزی را در کام یکیک ملت ایران جاری ساخت.


گفتنی است این آیین با برنامه های شعر خوانی و بیان خاطرات رزمندگان دفاع مقدس پایان یافت.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته