دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1396 - 18:39
معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش:

حضور دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی افزایش می‌یابد

معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا حضور دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی صددرصد ارتقا پیدا کند.
کد خبر : 198864

حسین فرزانه، معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه نوزدهمین المپیاد جهانی 2017 در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: بیش از یک سال است اقدامات برای برگزاری این دوره از المپیاد به میزبانی ایران آغاز شده است. به محض اینکه مسئولان اجرایی این المپیاد با میزبانی کشورمان موافقت کردند، با مصوبه دولت ردیف اعتباری برای برگزاری آن اختصاص می‌یابد.


وی افزود: بلافاصله کمیته‌های مختلف برگزاری المپیاد از جمله کمیته‌های علمی، آموزشی، پشتیبانی و غیره فعالیت خود را آغاز کرد که مسئولیت برگزاری این رویداد بزرگ علمی برعهده مرکز استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه شهید رجایی است.


فرزانه با توجه به سابقه درخشان ایران در المپیادهای جهانی کامپیوتر عنوان کرد: طی چند سال اخیر ایران با مدال‌آوری‌هایی که داشته است ثابت کرده که می‌تواند گام‌های موثری در حوزه دانش کامپیوتر بردارد و این میزبانی نیز مدیون زحمات این افراد است.


وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در تلاش است که فعالیت‌های خود را در حوزه المپیادهای جهانی توسعه دهد، بیان کرد: حضور دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی افزایش خواهد یافت، اما میزبان بودن برای برگزاری چنین رویدادهایی مستلزم برقراری شرایط ویژه‌ای است، زیرا برگزاری برخی المپیادها از جمله المپیاد کامپیوتر نیاز به تجهیزات و امکانات فراوانی دارد، اما برخی دیگر با امکانات کم و هزینه پایین‌تر قابل اجراست، بنابراین ایران در وهله اول به دنبال گسترش فعالیت و حضور و در مرحله دوم به دنبال میزبان بودن رویدادهای جهانی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته