دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1396 - 17:05
رئیس کمیته علمی نوزدهمین المپیاد جهانی کامپیوتر:

آزمون اصلی المپیاد جهانی کامپیوتر از فردا آغاز خواهد شد

مسئول کمیته علمی نوزدهمین المپیاد جهانی کامپیوتر بیان کرد: مرحله اول آزمون‌ المپیاد جهانی کامپیوتر فردا آغاز خواهد شد و مرحله دوم روز سه‌شنبه برگزار می‌شود.
کد خبر : 198840

علی شریفی زالچی در حاشیه مراسم افتتاحیه نوزدهمین المپیاد جهانی کامپیوتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گفت: صبح امروز آزمونی به صورت آزمایشی برای شرکت‌کنندگان برگزار شد که تنها هدف از برگزاری این آزمون، آشنایی شرکت‌کنندگان با محیط و فضای آموزشی و شکل و قالب مسائل بوده است.


مسئول کمیته علمی نوزدهمین المپیاد جهانی کامپیوتر افزود: مرحله اصلی آزمون فردا (یکشنبه) و مرحله دوم ‌سه‌شنبه‌ برگزار خواهد شد که شرکت‌کنندگان در هر مرحله به سه مساله در 5 ساعت پاسخ خواهند داد.


شریفی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان ابتدا پاسخ سوالات را به صورت نظری و سپس به صورت عملی برنامه‌نویسی خواهند کرد.


وی درخصوص امتحان آزمایشی که صبح امروز برگزار شد، گفت: مرحله آزمایشی از یک ماه پیش آغاز شده است و شرکت‌کنندگان به صورت آنلاین توانستند با سوالات آشنا شوند. آزمون صبح امروز صرفا برای آشنایی آنها با محیط امتحان برگزار شده است.


وی با توجه به سوالات طراحی شده برای این المپیاد جهانی یادآور شد: نوع سوالات بسیار متنوع است و هرکدام مساله جدیدی را برای آنها مطرح می‌کنند.


رئیس کمیته علمی نوزدهمین المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 خاطرنشان کرد: ما بسیار امیدوار هستیم که از نمایندگان ما که در این المپیاد حضور دارند، صاحب مدال طلا شوند که با توجه به تلاش‌های دانش‌آموزان می‌توانیم بگوییم که این امید ما محقق خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب