دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1396 - 16:10
سعید جلیلی:

اقدام آمریکا، وضع تحریم‌های جدید و نقض برجام است

عضو هیات نظارت بر اجرای برجام گفت: قانون جدید مجالس آمریکا علاوه بر اینکه یک تحریم جدید به شمار می‌آید، نقض کننده برجام و ناقض قطعنامه 2231 است.
کد خبر : 198812

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سعید جلیلی در حاشیه نشست «تبیین ابعاد فنی و حقوقی قانون H.R.۳۳۶۴» گفت: این قانون با اکثریت قاطع ۹۸ درصد مجلس سنا و ۹۷ درصد مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید و نشان می‌دهد که دشمن در مقابله با حقوق ملت ایران چه همبستگی دارد و با انسجام علیه ملت ایران عمل می‌کند چه دموکرات و چه جمهوری خواه و این چیزی نیست که منحصر به آقای ترامپ باشد.»


عضو هیات نظارت بر اجرای برجام افزود: امروز ما هم باید برای مقابله با تهدید‌ها و این رفتاری که دشمن از خود نشان می‌دهد در کشور همبستگی ملی و اجماع جدی داشته باشیم.


جلیلی اظهار کرد: شرط اول آن است که فهم صحیح از رفتار دشمن داشته باشیم و از لحاظ فنی و حقوقی این مصوبه اخیر را برای ملت تبیین کنیم و رفتاری از خود نشان دهیم که در شأن این موضوع و درسی باشد که از رفتار خصمانه خود علیه مردم ایران پشیمان شوند.


وی ادامه داد: نکته مهم این است که بدانیم که آثار این قانون در این حد نیست که تنها افرادی را از رفتن به آمریکا منع کرده یا حساب‌های آن‌ها را تنها مسدود می‌کند، البته این دو هست، اما خیلی فراتر از اینهاست، بر اساس این قانون بخش عمده‌ای از افراد چه در داخل کشور و چه کسانی که با آن‌ها همکاری می‌کنند، مشمول تحریم‌های ثانویه می‌شوند و این‌ها همگی حائز اهمیت است و امروز لازم است مردم را با این موضوع آشنا کنیم.


عضو هیات نظارت بر اجرای برجام گفت: راه مقابله با تحریم‌ها این است که اصل تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم البته این نکته درست است که دشمن امروز منتظر است تا ما برجام را نقض کنیم هرچند که ما بر مبنای برجام به همه تعهدات خود عمل کردیم اما با اینکه دشمن به تعهدات خود عمل نکرد امروز ما را به نقض برجام متهم می‌کند، اما راهش چیست؟


جلیلی افزود: اکنون دشمن با این صراحت برجام را نقض و تحریم‌های هسته‌ای وضع می‌کند، ما باید این را به رخ بکشیم و نشان دهیم و بگوییم که این موضوع چقدر اهمیت دارد و رفتار دشمن چقدر خلاف برجام است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته