دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1396 - 14:27
رئیس سومین کنگره تومورهای سر و گردن:

ایران دارای تمام امکانات درمانی سرطان تیروئید است

رئیس سومین کنگره تومورهای سر و گردن با اشاره به اینکه ۵ تا ۷ درصد ندول‌های (گره) تیروئید ممکن است سرطانی شود، گفت: تمام امکانات درمانی این بیماری در کشور وجود دارد اما تشخیص به موقع نقش بسزایی در درمان دارد.
کد خبر : 198736

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی کنگره تومورهای سر و گردن، مهدی خواجوی در نشست خبری که در ارتباط با برگزاری سومین کنگره تومورهای سر و گردن برگزار شد، اظهار کرد: سرطان تیروئید یکی از شایع‌ترین سرطان‌های ناحیه سر و گردن است که اگر به‌موقع تشخیص داده شود، درمان‌پذیر است.
رئیس سومین کنگره تومورهای سروگردن ادامه داد: از ابتدایی‌ترین علائم این بیماری وجود توده در ناحیه اطراف گردن و روی غده تیروئید بوده که پزشک پس از بررسی و انجام نمونه‌برداری می‌تواند به تشخیص این بیماری دست یابد.
خواجوی گفت: در ایران تمام امکانات درمانی سرطان تیروئید وجود دارد، البته باید توجه داشت اقدام به‌موقع و زودرس سبب درمان بهتر آن خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: حدود 5 تا 7 درصد ندول‌های تیروئید سرطانی هستند و نیاز به درمان‌های همچون جراحی دارند.


راه‌اندازی مرکز تحقیقات سرطان بیمارستان میلاد


در ادامه، دکتر محمودرضا فباض، مدیر عامل بیمارستان میلاد با اشاره به اینکه موفق شده‌ایم مجوز راه‌اندازی مرکز تحقیقات سرطان را از وزارت بهداشت دریافت کنیم، گفت: این بیمارستان یک مرکز غیردانشگاهی بوده که موفقیت‌های زیادی در حوزه ارائه خدمت به بیماران داشته است.


وی اظهار کرد: خوشبختانه امروزه در کشور در حوزه پزشکی به خودکفایی رسیده‌ایم و موفقیت‌های زیادی در حوزه تکنیک‌های درمانی و روش‌های جراحی داریم.
وی افزود: دیگر کسی برای درمان بیماری‌اش اصرار اعزام به خارج از کشور را ندارد و حتی از خارج برای درمان به ایران می‌آیند.
مدیر عامل بیمارستان میلاد ادامه داد: این بیمارستان یک مرکز غیردانشگاهی فعال بوده و روزانه مراجعه‌کنندگان زیادی از سطح کشور برای درمان به بیمارستان‌ میلاد می‌آیند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته