دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری جشنواره فیلم شهر عنوان شد:

بخش شهر امن به جشنواره اضافه شده است/ معرفی داوران بخش سینمایی

سیدعلی احمدی، دبیر این دوره از جشنواره شهر در نشست رسانه‌ای عنوان کرد: در بخش جنبی این دوره از جشنواره یک بخش تحت عنوان شهر امن را اضافه کرده‌ایم که نگاه ویژه‌ای به اتفاقات منطقه دارد.
کد خبر : 198693

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، در ابتدای این نشست، سیدعلی احمدی در رابطه با این دوره از جشنواره ضمن ارائه توضیحاتی بیان کرد: زمان برگزاری در سال‌های قبل متغیر بوده، اما در دوره پنجم تلاش کردیم که به یک تقویم ثابت برسیم. در ابتدا درخواست ما برای هفته اول اردیبهشت‌ماه بود که قبل از ما درخواست جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای این زمان پذیرفته شده بود. بر این اساس هفته دوم خرداد را درخواست دادیم، باز هم نشد تا به هفته اول مردادماه رسیدیم.


وی ادامه داد: علاقه نداشتیم که 2 سال فاصله میان جشنواره انداخته شود، اما سیاست‌گذاری بر این شکل بود که برای جشنواره دوره ششم تولیدات سازمان تصویر شهر از سر گرفته شوند.


نکته حائز اهمیت دیگری که باید به آن اشاره کنم، حضور تیم حرفه‌ای و کاربلد و محدودی است که با آنها این دوره از جشنواره را آغاز کردیم.



احمدی درخصوص هزینه جشنواره بیان کرد: هزینه جشنواره ما علی‌رغم اینکه موسسه تصویر شهر زیرمجموعه شهرداری است، اما از شهرداری تامین نمی‌شود، بلکه از فروش بلیت در گیشه سینما تامین می‌شود و طی این سال‌ها به جز یک مورد در ساخت یک اثر که از شهرداری کمک گرفتیم، هیچ بودجه دولتی و نیمه‌دولتی برای جشنواره ما استفاده نشده است.


وی ادامه داد: از محل پردیس سینما گالری ملت جشنواره را برگزار و تولید اثر کردیم، به ایوان شمس خدمات دادیم و به سه پردیس سینمایی با رویکرد نزدیک شدن جنوب به مرکز شهر کمک کردیم که همه این هزینه‌ها از درآمد خود سینما و گیشه سینما بوده که به بحث رونق این فضا کمک کرده‌ایم و آن را پیش برده‌ایم.


دبیر ششمین دوره جشنواره فیلم شهر با اشاره به اینکه تنها داورهای یک بخش معرفی نشده‌اند توضیح داد: همه داوران بخش‌های مختلف را معرفی کردیم به جز داوران بخش سینمایی که متشکل هستند از: فریدون جیرانی، مازیار میری، منوچهر محمدی، فرهاد توحیدی، فرشاد محمدی، محمد احسانی و فاطمه گودرزی.


وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره 4 بزرگداشت و نکوداشت خواهیم داشت که در مراسم افتتاحیه، بزرگداشت فاطمه معتمدآریا و نکوداشت حبیب‌الله کاسه‌ساز برگزار خواهد شد و همچنین در مراسم اختتامیه، بزرگداشتی برای ژاله علو و محمود کلاری برگزار خواهیم کرد.


سیدعلی احمدی با اشاره به برنامه‌های ویژه این دوره از جشنواره عنوان کرد: در این دوره از جشنواره از آژانس فیلم تهران با 30 فیلم از آثار موسسه تصویر شهر رونمایی خواهد شد. همچنین برنامه‌های جنبی دیگر این آژانس از جمله جشنواره‌های آنلاین خواهد بود.



وی افزود: برگزاری افتتاحیه فیلم سینمایی 21 روز بعد به کارگردانی محمدرضا خردمندان در روز اول جشنواره خواهد بود. همچنین در ایام جشنواره تور فیلمبرداری در شهر را با حضور پیتر جیمز، فیلمبردار خواهیم داشت.


احمدی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره دو گالری وجود دارد، گفت: گالری شماره 1 آثار منتخب سینمای ایران را نمایش می‌دهد و گالری شماره 2 پنجاه فریم از عکاسان فیلم شهر است؛ از فیلم خون‌بارش تا فیلم زیرسقف دودی که به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین در این دوره از جشنواره توجه ویژه‌ای به حوزه انیمیشن شده و 3 جایزه را به طور مستقل به این بخش اختصاص داده‌ایم.


وی اذعان داشت: 2 فیلم از آثار بخش بین‌الملل، اولین نمایش جهانی خود را در این جشنواره تجربه می‌کنند و همچنین 6 فیلم از بخش بین‌الملل نیز اولین نمایش آسیایی خود را در این جشنواره دارند.


دبیر جشنواره بیان کرد: بلیت ورودی برای هیچکس به جز اصحاب رسانه که برای آنها کارت ورود به جشنواره صادر شده است، در نظر گرفته نشده و هیچ فرد متفرقه‌ای نمی‌تواند به جشنواره بیاید، اما برای علاقه‌مندان به سینما نمایش‌های ویژه‌ای را در سینماهای دیگر به جز کاخ جشنواره در نظر داریم.


وی در پایان با اشاره به بخش‌های جنبی این دوره از جشنواره عنوان کرد: یک بخش تحت عنوان شهر امن به این دوره از جشنواره اضافه شده است. با وجود اتفاقات تروریستی در این مدت، توجه ویژه‌ای به اتفاقات منطقه کرده است.


گفتنی است در مراسم نشست ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، از پوستر این دوره از جشنواره با طرحی از طاها ذاکر رونمایی شد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته