دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1396 - 10:26
المانیتور مدعی شد

رایزنی واشنگتن با مسقط برای مبادله زندانیان میان ایران و آمریکا

پایگاه خبری المانیتور بامداد شنبه مدعی شد دولت آمریکا با عمان برای آزادی دو محکوم امنیتی در ایران رایزنی کرده است.
کد خبر : 198635

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از فارس، منابع آگاه بامداد شنبه مدعی شده‌اند دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در راستای تلاش برای آزادی سیامک نمازی و باقر نمازی رایزنی‌هایی را با عمان، سازمان ملل متحد و طرف‌های دیگر انجام داده است.


پایگاه خبری المانیتور با گزارش این خبر مدعی شد مبادله اتباع آمریکایی بازداشت‌شده در ایران با ایرانی‌های زندانی‌شده در آمریکا به جرم نقض تحریم‌ها موضوعی است که احتمالا در دست بررسی است.


طبق گزارش المانیتور، یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان پنجشنبه گذشته با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در کاخ سفید دیدار کرده بود. یک روز بعد از این دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای تهدید کرد ایران در صورت اقدام نکردن برای آزادی برخی شهروندان آمریکایی با تبعات جدی و جدید مواجه خواهد شد.


بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان این تهدیدها را ناشی از ماهیت مداخله‌جویانه و خوی سلطه‌طلبی دولت آمریکا دانست و گفت: «صدور بیانیه‌های مداخله‌جویانه و تهدیدآمیز از سوی مقام‌ها و نهادهای آمریکایی هیچ تاثیری در عزم و اراده سیستم قضایی کشور برای محاکمه و مجازات مرتکبان و ناقضان قوانین کشور و امنیت ملی ایران نخواهد داشت.»


وی اضافه کرد افرادی که هیات حاکم آمریکا خواستار آزادی آن‌ها شده است، طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران دارای اتهاماتی هستند که مطابق قانون به آن‌ها رسیدگی می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته