دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مرداد 1396 - 09:02
درگفت‌وگو با آنا؛

فخری: همه سابریست‌های ایران مدعی کسب مدال هستند/ عابدینی بار دیگر برای ایران می‌درخشد

سرمربی تیم سابر شمشیربازی گفت: تیم ملی اسلحه سابر الان 4 نماینده آماده دارد که همگی مدعی کسب مدال جهانی هستند.
کد خبر : 198560

پیمان فخری درباره اینکه مجتبی عابدینی در چند تورنمنت اخیر ضعیف‌تر از انتظار عمل کرده و زودتر از آنچه انتظار می‌رفته از دور مسابقات حذف شده به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «درخشش مجتبی در بازی‌های المپیک ریو سطح انتظارات را از او بالا برد. عابدینی پس از آن در پادوای ایتالیا هم خوش درخشید و به مدال جهانی رسید. پس از آن تنها انتظار از این سابریست نمونه کشور این است که او در همه رقابت‌ها بهترین عملکرد را داشته باشد و این انتظار از او زیاد است.»


وی ادامه داد: «مجتبی عابدینی همچون گذشته خوب تمرین می‌کند و در مسابقات هم با همه وجود با حریفان به مبارزه می‌پردازد ولی نکته‌ای که باعث شده او نتواند همچون گذشته خوش بدرخشد، به‌نوعی فاصله گرفتن از آمادگی روحی همیشگی باعث شده تا نتواند بهترین عملکردش را ارائه کند. البته صحبت‌های خوبی با عابدینی شده و معتقدم او به زودی برای تیم ملی بهترین عملکردش را ارائه می‌کند و بار دیگر به دورهای پایانی راه پیدا می‌کند. فراموش نکنیم که بهترین سابریست‌های دنبا هم در مقطعی نمی‌توانند به مدال برسند و طبیعی است که عابدینی در مقطعی کوتاه همچون همیشه نباشد.»


سرمربی تیم سابر شمشیربازی درباره نمایش بسیار خوب علی پاکدامن در مسابقات جهانی لایپزیک آلمان گفت: «تیم ملی اسلحه سابر الان 4 نماینده آماده دارد که در این میان پاکدامن بهتر از دیگر هم‌تیمی‌هایش در 2 تورنمنت اخیر به میدان رفته است. درست است که تجربه پاکدامن به عابدینی نمی‌رسد ولی او بیشتر از محمد فتوحی و محمد رهبری در مسابقات جهانی حاضر شده و در این مدت هم با تلاش وافری که از خود نشان داده به خوبی در رنکینگ جهانی پیشرفت کرده و تصور من این است که او در آینده‌ای نزدیک به موفقیت‌های بیشتری هم خواهد رسید.»


او درباره اینکه چرا تیم ملی سابر هنوز نتوانسته در بخش تیمی و انفرادی به مدال جهانی برسد، بیان داشت: «با نگاهی به گذشته به این نتیجه می‌رسیم که سابریست‌های ایران رشد باورنکردنی داشتند که باعث شده امروز تمام دنیا روی شمشیربازان اسلحه سابر ایران حساب ویژه‌ای باز کند. ما زمانی رسیدن به جمع 16 نفر اول دنیا برای‌مان یک رویا بود و امروز در انفرادی در جمع 8 نفر نماینده داریم و در تیمی هم پنجم شدیم. ما به مجارستان که یکی از بهترین تیم‌های دنیاست با اختلاف 3 امتیاز باختیم. خود من حس می‌کنم که شاید ما یک گام کوچک تا مدال فاصله داریم و این اتفاق به‌زودی رخ می‌دهد. آنچه مشخص است ما هدف را شناسایی کرده‌ایم و روزی که به مدال‌های با ارزشی حتی المپیک هم برسیم آنچنان دور نیست.»


فخری تاکید کرد: «تمامی تیم‌های مطرح دنیا شبانه‌روز کار می‌کنند تا بهترین شوند. هیچ تیمی برای باخت نمی‌آید. در بخش انفرادی همه سابریست‌ها آماده هستند. آنچه باعث برتری یک نفر می‌شود دقت در زدن ضربات آخر است. مسئله روحی و روانی در حین مسابقه خیلی مهم است. ضمن اینکه ما بحث سرعت عمل را نباید فراموش کنیم. بهترین‌های دنیا برابر حریفانی که انتظارش را ندارند شکست می‌خورند. با همه این توضیحات ما به یکقدمی مدال رسیده‌ایم و دیر یا زود ایران در اسلحه سابر مدال می‌گیرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته