دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر ارشاد در همایش رضوی:

بزرگداشت دهه کرامت در ۷۰۰ شهر و ۷۷ کشور جهان/ جامعه خسته امروز، نیازمند ترویج فرهنگ رضوی است

وزیر ارشاد، زنجان را دیار کریمان خواند و گفت: دهه کرامت در ۷۰۰ شهر و ۷۷ کشور دنیا گرامی داشته می‌شود و جامعه و جوانان امروز نیازمند ترویج فرهنگ رضوی و اهل بیت(ع) است.
کد خبر : 198424

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از تسنیم، سید رضا صالحی امیری عصر امشب در همایش "کرامت انسانی از منظر رضوی" اظهار داشت: جامعه خسته امروز برای عبور از تاریکی‌ها بیش از هر چیز دیگری به بازگشت فرهنگ رضوی و اهل بیت(ع) نیاز دارد به طوریکه وقتی انسان در شعاع حریم الهی و کعبه قرار گیرد، گناهی اتفاق نمی‌افتد.


وی دستیابی به درک، فهم و معرفت جدید را از برکات حضور در حرم نبوی و قرار گرفتن در سایه انوار رسول اکرم(ص) خواند و گفت: با وجود اینکه در زمان‌هایی به دلیل جنگ یا حاکمیت مستبدان مردم از زیارت آستان اباعبدالله الحسین(ع) دور بودند اما ارادت به امام حسین(ع) در زنجان چنان است که در دنیا دیده نمی‌شود.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه حرکت در شعاع اهل بیت(ع) با جغرافیا ارتباط ندارد و به دورن انسان مرتبط است، ابراز کرد: اگر امروز در جامعه دروغ، بدی، گناه و غیبت رواج یافته دلیل آن دور ماندن از فرهنگ اهل بیت(ع) است.


وی توسعه فرهنگ را نیاز جامعه جوان امروز عنوان کرد و افزود: امروز دهه کرامت در 700 شهر و 77 کشور جهان کشور جهان در قالب برگزاری 350 هزار مراسم مورد تجلیل قرار می‌گیرد.


صالحی امیری تصریح کرد: با حاکم شدن فرهنگ رضوی و پایه‌گذاری جامعه بر مبنای این فرهنگ، همدلی، هم‌نوایی و هم‌گرایی افزایش می‌یابد و با انسجام ایجاد شده هویت دینی و معرفتی سامان می‌یابد.


زنجان دیار کریمان


وی مشارکت 100 هزار خیر در موسسه خیریه مهرانه زنجان را عجیب و شگفت‌انگیز خواند و گفت: امروز با صدای بلند می‌توانیم اعلام کنیم که زنجان دیار کریمان است و مردم این استان در تاسوعا و عاشورا و ایام محرم فرهنگ اباعبدالله را در جهان اشاعه می‌دهند و با صدای بلند فریاد می‌زنند که کرامت را از امام حسین(ع) می‌آموزند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پرچم‌داری روحانیون در حوزه اخلاق و معرفت تأکید کرد و گفت: وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه نشان می‌دهد که از مدار کرامت فاصله گرفتیم در حالی که باید با توسل به اهل بیت(ع) از آسیب‌های اجتماعی عبور کنیم.


وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) اهل گفت‌وگو و مدارا بود، ابراز کرد: باید خود را از لحاظ برخورداری از زبان مهربانی، اهل مدار بودن و صفات کریمه ارزیابی کنیم.


صالحی امیری با تأکید بر اینکه برای اشاعه فرهنگ رضوی در جامعه باید در وهله نخست حوزه‌های علمیه و روحانیون و پس از آن نخبگان، رسانه‌ها، فعالان فضای مجازی و سایر اقشار رسالت خود را انجام دهند، بیان کرد: برای ترویج این فرهنگ باید زبان‌های جدید از جمله زبان شعر، قصه و هنر را انتخاب کنیم.


وی با اشاره به اینکه جامعه امروز بیش از خوراک و پوشاک به معرفت، اخلاق و موسسات خیریه مثل مهرانه و روزبه زنجان نیاز دارد، تصریح کرد: باید از ظرفیت فضای مجازی در تولید و بازنشر فرهنگ اهل بیت(ع) بهره گرفت.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امام رضا(ع) را مانند خورشیدی که همه انسان‌ها می‌توانند از انوار آن بهره‌مند شوند، دانست و گفت: کرامت فقط بخشش مال نیست و می‌تواند زبان کریمانه، اهدای عضو یا برطرف کردن حاجات نیازمندان و افزایش اخلاق و معرفت در جامعه باشد.


سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت نیز در این همایش اظهار داشت: استان زنجان سراسر کرامت است و این توفیقی است که از طرف خداوند به این استان عنایت شده است.


وی حسینیه اعظم زنجان را یکی از جلوه‌های کرامت و برکت خداوند عنوان کرد و افزود: حضور در آیین عزاداری این حسینیه در ایام محرم روج و جان آدمی را جلا می‌دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته