دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1394 - 13:48

افشای نامه محرمانه درباره دیدار محرمانه میان سران جنبش «انصارالله» و آمریکا در مسقط + سند

سندی محرمانه که از عربستان افشا شده است، نشان می‌دهد به‌زودی هیئتی از جنبش «انصارالله» یمن با مقام‌های آمریکایی دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
کد خبر : 19824

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، پایگاه خبری «العربی‌الجدید» نامه‌ای محرمانه را منتشر کرده است که در آن از دیدارهای زمان‌بندی شده میان سران جنبش «انصارالله» یمن و همتایان آمریکایی‌شان در «مسقط» پایتخت عمان پرده برمی‌دارد.


براساس این گزارش، به‌تازگی واسطه‌های سیاسی به‌وسیله عمان که از عضویت در ائتلاف عربی سر باز زد، با جنبش «انصارالله» ارتباط برقرار کردند و خواستار برقراری نشست‌هایی میان مقام‌های آمریکایی با سران جنبش «انصارالله» شدند.


برطبق گزارش‌هایی که به بیرون درز کرده است، «اسماعیل ولد شیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن مذاکراتی با طرف‌های مدعی حکومت بر یمن در ریاض برگزار کرد و انتظار می‌رود به‌زودی نتیجه حضور و یا عدم حضور آن‌ها در نشست ژنو مشخص شود.


در این نامه محرمانه که از عربستان افشا شده است، هیئتی از جنبش «انصارالله» که صنعا را به مقصد مسقط ترک کرده است، قرار است به‌زودی با هیئتی آمریکایی دیدار و گفت‌وگو کنند. در این نامه محرمانه که از نیروی هوایی عربستان به وزارت دفاع این کشور ارسال شده بود، آمده است: هواپیمای حامل هیئت «انصارالله» خواستار صدور مجوز پرواز به عمان برای دیدار با هیئتی آمریکایی است.


این برای نخستین‌بار است که سندی دال بر دیدارهای دوجانبه میان سران جنبش «انصارالله» با هیئتی آمریکایی منتشر می‌شود. این در حالی است که پیشتر مقام‌های آمریکایی به‌طور رسمی وجود هرگونه ارتباط مستقیم با جنبش «انصارالله» را رد کرده بودند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته