دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1394 - 10:45
سخنگوی آموزش و پرورش پایتخت در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد

دریافت هزینه از دانش‌آموزان ممنوع است/ افزایش ۵ تا ۸ درصدی شهریه مدارس غیر دولتی

سخنگوی آموزش‌وپرورش شهر تهران با اشاره به اینکه شهریه مدارس غیردولتی پایتخت برای سال تحصیلی جدید به طور میانگین 5 تا 8 درصد افزایش می‌یابد، گفت:‌ دریافت هزینه بابت سرویس،‌ تغذیه و اردوهای علمی و تفریحی قبل از شروع سال تحصیلی ممنوع است.
کد خبر : 19814

مسعود ثقفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به ابلاغ شهریه و دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی شهر تهران در سال تحصیلی 94-95 اظهار کرد:‌ اولیای دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به مدرسه و تنظیم قراردادی متعاقب فرم قرارداد ارسالی به مدارس غیردولتی نسبت به ثبت‌‌نام دانش‌آموز اقدام کرده و یک نسخه از قرارداد را نزد خود نگه دارند.


وی افزود:‌ ثبت نام دانش آموزان در مدارس غیردولتی بر اساس برنامه‌های مصوب آموزشی و فوق برنامه است، بنابراین دریافت هر‌گونه وجه یا اخذ تعهد تحت عناوین مختلف به جز شهریه ممنوع است. دریافت سایر هزینه‌ها مانند سرویس ایاب و ذهاب، تغذیه و فعالیت‌هایی نظیر اردوهای علمی، تفریحی و فرهنگی و آزمون‌های پیشرفت تحصیلی نیز قبل از شروع سال تحصیلی مجاز نیست.


سخنگوی آموزش‌وپرورش شهر تهران گفت: هزینه خدماتی مانند سرویس، ناهار و اردوهای علمی و تفریحی کاملا اختیاری است و در صورت پیشنهاد انجمن اولیا و مربیان مدرسه و تایید اداره آموزش و پرورش پس از شروع سال تحصیلی مجاز است.


شرکت در فعالیت‌‌های تابستانی مدارس غیردولتی اختیاری است


ثقفی بیان کرد:‌ شرکت در فعالیت‌های تابستانی مدارس غیردولتی کاملا اختیاری است و ارائه بخشی از دروس اصلی قبل از شروع سال تحصیلی جدید در کلاس‌های تابستانی ممنوع است.


وی ادامه داد:‌ ارائه هرگونه پوشاک، لوازم التحریر و اخذ وجه بابت آنها ممنوع بوده و مدیران واحد آموزشی ملزم به نصب میزان شهریه ابلاغی مصوب به همراه رئوس تمام فعالیت‌ها در قالب برنامه هفتگی مدرسه در محل ثبت نام و در معرض دید اولیای دانش آموزان هستند.


سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در صورتی که خانواده‌ها با درخواست‌هایی از سوی مدارس خارج از مواد اعلام شده در دستورالعمل ثبت‌نام مواجه شدند، می‌توانند از طریق مراجعه به واحد ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات آموزش و پرورش، شماره تلفن 88964006 یا ثبت اعتراض خود در سایت WWW.tehranedu.ir اقدام کنند.


ثقفی بیان کرد:‌ افزایش شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی آینده حداقل 2 درصد و حداکثر 17 درصد و به طور میانگین 5 تا 8 درصد است.


انتهای پیام/

برچسب ها: مسعود ثقفی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته