دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1394 - 11:13

روایت هاشمی رفسنجانی از ترور: گلوله از شکمم بیرون زد

آیت الله هاشمی پس از ترور نافرجام در چهار خرداد سال 1358و انتقال به بیمارستان، ماجرای ترور خود را برای خبرنگاران شرح می‌دهد.
کد خبر : 19812

به گزارش خبرگزاری آنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در توضیح ترور خود در چهار خرداد سال 1358 می‌گوید:


عصر جمعه تصادفا یکی از پاسدارهایی که محافظ من بود،در منزل حضور نداشت.


حدود ساعت 9 بود که گفتند دو نفر جلوی خانه هستند و نامه‌ای از طرف آقای ناطق‌نوری یکی از دوستان ما دارند، من گفتم بیایند داخل. برای اینکه مردم بتوانند حرف‌هایشان را با ما بزنند و درد دل‌هایشان را بگویند، بنا بر این بود که در ملاقات اشخاص سخت‌گیری نکنیم.


من به اتاق پذیرایی رفتم، جوانی کنار یکی از پاسداران خانه ما نشسته بود،سپس آن پاسدار از اتاق بیرون رفت. من به جوان گفتم چون کار دارم زودتر نامه را بدهید تا وقت تلف نشود.


ایشان بلند شد و کنار صندلی که من نشسته بودم آمد، ایستاد و چیزی از کیفش درآورد و گفت: متاسفانه اشتباهی آورده‌ام. رنگ برگه‌هایی که همراه داشت، رنگ همان اعلامیه‌هایی بود که قصد داشت پس از اقدام آنجا پخش کند.


ضمن گفتن این صحبت‌ها دستش را دیدم که از زیر پیراهنش اسلحه را درآورد و تقریبا برایم مسجل شد که قصد سویی دارد. چون فاصله‌مان زیاد نبود، بلند شدم و دستش را گرفتم. شخصی که همراه او بود و در حیاط منزل مانده بود از ورود پاسدارها به اتاق جلوگیری می‌کرد.


زمانی که متوجه شد همکارش به تنهایی قادر نیست کاری انجام دهد و همسر من به کمکم آمده است، او هم وارد اتاق شد. زمانی که وارد شد من و آن جوان هنوز با هم درگیر بودیم. با اسلحه به سمت من شلیک کرد و گلوله از پشت به من اصابت کرد و از شکمم بیرون زد. پس از شلیک گلوله من دیگر قدرت مقاومت نداشتم و روی زمین نشستم. همسر و فرزندانم مانع این شدند که به سر من شلیک کند و پس از این اتفاق به سرعت فرار کردند.


منبع ویدیو:روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

برچسب ها: هاشمی رفسنجانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته