دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1396 - 13:26

برانکو ایوانکوویچ: دلیلی ندارد طارمی را جریمه کنم/ شاید فردا به منشا بازی دادم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: دلیلی برای جریمه کردن طارمی وجود ندارد چون ما به او اجازه دادیم که اگر ناراضی است .
کد خبر : 198099

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، برانکو ایوانکوویچ سرمربی‌ تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری قبل از دیدار مقابل فولاد خوزستان گفت:« از فردا فصل جدید فوتبال ایران شروع می‌شود. به خاطر همین در باشگاه جلسه‌ای داشتیم که درباره تمام موضوعات مهم فصل صحبت کردیم صحبت کردیم. مقدمه این فصل با یک بازی زیبا مقابل نفت آغاز شد. برای اولین قهرمانی‌مان در فصل جدید خیلی خوشحالیم و به بازیکنانم این قهرمانی را تبریک می‌گویم.»


او در ادامه افزود: «ابتدای فصل گذشته و این فصل اعلام کردم که چه اهدافی داریم. هدفمان این است که اکثر بازی‌ها را ببریم و بیشترین قهرمانی را کسب کنیم. ما پرسپولیس هستیم و طبیعی است که بیشترین فشار روی ما است. بازیکنان نشان دادند که می‌توانند تحت این فشار به بهترین نحو عمل کنند.»


برانکو ادامه داد: «اگر چه زمان آماده‌سازی تیم کم بود ولی خوشحالیم که فصل آغاز شده است. همیشه تجربه من می‌گوید که اولین بازی در خانه و درحالی که شما گزینه قاطع قهرمانی هستید بسیار سخت است. اگر شما لیگ‌های دیگر را هم دنبال کنید می‌بینید که اولین بازی‌ها غافل‌گیری دارد چون همیشه این فشارها فشار طاقت‌فرسایی است. به همین خاطر حتی پیش می‌آید که تیم‌های ضعیف کارهای بزرگی می‌کنند. فولادی‌ها پارسال یک امتیاز از ما گرفتند و در بازی برگشت هم در آخرین دقایق با گل وحید امیری بردیم.»


او همچنین گفت:« آنها تیم جدیدی دارند و بازیکنان جدید این تیم هرچه زودتر با مربی جدیدشان هماهنگ می‌شوند. این تیم هم مانند تیم‌های دیگر سعی در پیشرفت دارد. ما دو بازی دوستانه فولاد مقابل سپیدرود و گل گهر را آنالیز کردیم ولی این‌ها بازی‌هایی است که نمی‌توان دقیق بررسی کرد. چیزی که ما می‌دانیم این است که تیمی مقابل پرسپولیس بازی می‌کند که متفاوت از دو سه هفته قبلش ظاهر می‌شود. بنابراین تیم متفاوتی از فولاد را انتظار داریم که در ۱۰ سال اخیر همراه با سپاهان از تیم‌های خوب ایران بوده است. ما انتظار بازی سخت و پر درگیری را داریم که بازیکنان دو تیم انگیزه فراوانی دارند و برای کسب نتایج خوب می‌آیند.»


برانکو درباره مصدومان تیمش گفت: «همه سالم هستند به جز جلال حسینی که کشیدگی از ناحیه همسترینگ دارد. منشا هم خوب است و علی‌رغم این که شاید آمادگی کامل نداشته باشد ولی شاید ۲۰ دقیقه به ما کمک کند. منشا و احمدزاده در لیست ما برای بازی با فولاد قرار دارند و این طور نیست که برای بازی فردا حضور نداشته باشند.»


وی در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگار ورزشی آنا در مورد غیبت احمدزاده در لیست بازیکنان پرسپولیس برای بازی مقابل فولاد گفت:« هم فرشاد احمدزاده در لیست است و هم گادوین منشا. این لیست تغییر می کند.»


سرمربی پرسپولیس درباره بالا رفتن انتظارات از وی و پرسپولیس در فصل جدید رقابت های لیگ برتر و ادامه لیگ قهرمانان آسیا افزود:«هر سال انتظارات بیشتر می شود. همانطور که گفتم هدفمان بیشترین برد است. با این حال در کنار این بردها باید بازی زیبا را برای هوادارانمان انجام بدهیم. در دو فصل گذشته تا حد زیادی موفق بودیم و این روند را ادامه می دهیم. هواداران خواسته های خودشان را دارند و ما خودمان را از این مسئولیت فارغ نمی کنیم. هواداران از ما انتظار قهرمانی دارند. این خواسته را هم پنهان نکرده ایم اما این کار خیلی سختی است چرا که هر 8 تیمی که به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده‌اند می توانند قهرمان شوند.»


برانکو درباره عدم توانایی پرسپولیس از دریافت تاییدیه دبیرکل فدراسیون برای بازیکنان جدیدش گفت: «من نمی‌توانم درباره این موضوع پاسخگو باشم چون از باشگاه چیزی نشنیده‌ام. این‌ها سوال فرضی است و نمی‌توانم جواب دهم. اگر بازی نکنند کار ما سخت است چون ۴-۵ بازیکن گرفتیم و روی آنها حساب کردیم.»


برانکو صحبت هایش را در نشست خبری درباره غیبت مهدی طارمی در تمرینات پیش فصل ادامه داد و گفت: «بابت این موضوع که از من پرسیدید ممنونم. باید قبل از هر چیزی باید از سازمان لیگ تشکر کنم. چون پیش از بازی با الاهلی، تقریبا هر هفت روز یک بازی داریم تا بتوانیم مقابل الاهلی قرار بگیریم. ۵ هفته تمرینات پیش فصل داشتیم و بازی های تدارکاتی مان کم بود. اما من مجبور بودم به بازیکنانم پس از پایان بازی های فصل گذشته، ۱۸ روز مرخصی بدهم. الان با توجه به بازیکنانی که گرفتم می توانم ادعا کنم غیر از یک تیم عالی، نیمکت خوبی هم داریم. درباره طارمی هم باید بگویم طبیعی است نتوانست در سوپرجام به بهترین شکل ممکن به میدان برود. طارمی خودش هم اصرار زیادی دارد تا به فرم ایده آل برسد. انتظار دارم قبل از بازی با الاهلی هم به اوج خود برسد.»



او ادمه داد: «پارسال قرارداد طارمی و رامین رضاییان تمام شده بود و طبیعتا با باشگاه‌های دیگر مذاکره داشتند که حق هر بازیکنی در هر جای دنیا است. به آنها گفتیم که اگر از شرایط موجود راضی نبودید می‌توانید برگردید و هیچ وظیفه‌ای نسبت به باشگاه نداشتند. ما می‌دانیم که بازی‌های خوب و کسب قهرمان باعث توجه باشگاه‌های خارجی به بازیکنان ما می‌شود. مثل بیرانوند که فنرباغچه به سراغش آمد؛ باشگاهی که جزو ۲۰ باشگاه برتر دنیا است. پرسپولیس برای هیچ بازیکنی بهانه تراشی نمی‌کند و می‌توانند به باشگاه‌های اروپایی بروند. طارمی هم اجازه مذاکره با هر باشگاهی را داشت چون بدون این اجازه نمی‌توانست وارد مذاکره شود. بازیکن و مربی می‌تواند در شش ماه پایانی قراردادش وارد مذاکره با باشگاه دیگری شود. او می‌توانست به باشگاه ما برگردد و این امکان در تمام دنیا هست. او دو سال پیاپی آقای گل و بهترین بازیکن بوده و امسال هم خودش تشخیص داد که در پرسپولیس بماند. باشگاه هم منافع خودش را دارد و اجازه نمی‌دهد بدون سود، بازیکنی باشگاه را ترک کند. در روزنامه‌ها بخوانید که ۲۰۰ میلیون یورو برای بازیکن موناکو می‌دهند. همه این مسائل را گفتم که بگویم دلیلی برای جریمه کردن طارمی وجود ندارد چون ما به او اجازه دادیم که اگر ناراضی است برود چون ما احتیاجی به بازیکن ناراضی نداریم.»


سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا خلاء حضور بازیکنان تکنیکی نظیر سروش رفیعی برای تاکتیک های پرسپولیس را نمی بیند؟ گفت: «ما دوست داشتیم سروش رفیعی بماند. او چند ماه هم کار کرده بود و فوق العاده بود. همانطور که درباره بیرانوند و طارمی گفتم باید درباره این بازیکن هم بگویم که جلوی او نایستادیم. سروش از قطر پیشنهاد داشت و حالا می تواند برود. آنها باید زندگی و آینده خودشان را تامین کنند. او را امسال نداریم اما بدون ایشان هم می توانیم ادامه دهیم.»


وی درباره صحبت های مهدی طارمی علیه مدیران باشگاه پرسپولیس گفت: «من این خبر را نخواندم.اما همه جای دنیا چنین اتفاقی می افتد. طبیعی است همیشه یکسری ناراحت هایی وجود دارد. مهم ترین موضوع این است که طارمی تلاش می کند تا به فرم ایده آل برسد. بازیکنان ملی پوشم خودشان را برای بازی های جام جهانی آماده می کنند. فکر می کنم هیچ کدام هم نمی خواهند این رویداد را از دست بدهند.»


او درباره کریم باقری و نریمان‌جهان هم گفت: «کریم باقری دستیار من است. او همین که سه سال با ما است یعنی خیلی از او راضی‌ام. سامان بازیکنی بود که فصل قبلش هم می‌خواستم ولی خیلی سخت است که در تیم قهرمان بازی کنید. او بازیکنی است که باید در این سن بازی کند و به خاطر همین به او اجازه دادیم که به دنبال تیم جدید بگردد و درحال حاضر به آکادمی‌مان توجه می‌کنیم.»


برانکو درباره جایگزین جلال حسینی در بازی با فولاد گفت: «فصل گذشته در خط دفاعی مشکل داشتیم. نه به خاطر این که بد بازی می‌کردند بلکه به خاطر این که نفراتمان کم بود. امسال شجاع خلیل‌زاده را گرفتیم. بازیکن آینده‌داری مثل مصلح را گرفتیم و از لحاظ کمی و کیفی این مشکل را حل کردیم. من متاسفم که سید جلال مصدوم است چون او کمک بزرگی برای من است. امروز هم در اردوی ما به عنوان کاپیتان حضور دارد که تیم را حمایت کند. شجاع و انصاری هم هستند و می‌توانند بازی کنند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب